شبکه تلويزيوني المنار گزارش داد: يمني ها مخالف حضور نظاميان آمريکايي در خاک اين کشورند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از المنار، "جو بايدن" معاون رئيس جمهور آمريکا در ديدار با "عبد ربه منصور هادي" رئيس جمهور يمن در کاخ سفيد از تلاش هاي "هادي" براي تامين امنيت سفارت آمريکا در صنعا تقدير کرد.

از سوي ديگر نخبگان سياسي و مردمي در يمن با حضور نظاميان آمريکايي در پايگاه هوايي "عَنَد" در نزديکي شهر عدن در جنوب يمن مخالفت مي کنند.

پايگاه هوايي "عند" در 30 کيلومتري شمال غربي عدن قرار دارد. روس ها در دوران جنگ سرد اين پايگاه را احداث کردند و در حال حاضر اين پايگاه به آمريکا به ارث رسيده است که از آن براي اجراي عمليات هواپيماهاي بدون سرنشين خود در جنگ موسوم به نبرد با تروريسم استفاده مي کند.

منابع نظامي يمن اعلام کردند صدها نيروي تفنگدار آمريکايي در هفته هاي گذشته وارد اين پايگاه شده اند.

سفير آمريکا در يمن به حضور نظاميان آمريکايي در پايگاه عند اعتراف و ادعا کرد هدف حضور اين نيروها کمک به دولت يمن براي مقابله با تندروها در جنوب اين کشور است.

محافل سياسي و نظامي يمن درباره ادعاهاي سفير آمريکا ترديد دارند.

جميل الهرش روزنامه نگار يمني گفت: دولت آمريکا حضور نيروهاي اين کشور در يمن را با مجوز دولت  اين کشور مي داند و به عبارت ديگر توپ را در زمين دولت يمن انداخته است و در صورتي که نيروهاي آمريکايي هر عملياتي را انجام دهند، اين دولت يمن است که با اعتراض مردمي روبرو خواهد شد و اعتراضي متوجه دولت آمريکا نخواهد شد.

سرتيپ محسن خصروف کارشناس نظامي يمني گفت: آمريکا در منطقه تنها از اسرائيل حمايت مي کند و تمامي تلاش واشنگتن اين است که کشورهاي عربي در کنار اسرائيل باشند. آمريکا مي خواهد اسرائيل تنها رژيم داراي قدرت نظامي بسيار بالا در منطقه باشد.

محمد الحزمي نماينده پارلمان يمن گفت: حضور نيروهاي هوايي، زميني و دريايي در يمن قابل قبول نيست و ملت يمن در مخالفت با حضور نظاميان آمريکايي در يمن توافق کامل دارند.

خبرنگار اين شبکه افزود: دولت يمن درباره اعتراف مقامات آمريکايي به حضور نيروهاي تفنگدار اين کشور در اراضي يمن سکوت مطلقي را اختيار کرده است. گروه هاي مختلف مردمي با حضور نيروهاي آمريکايي در يمن مخالفت مي کنند. در سايه تشديد درگيري ها در منطقه، اهميت يمن براي وزارت دفاع آمريکا بيشتر شده است و روز به روز بر شمار نظاميان اين کشور در يمن افزوده مي شود.
برچسب ها: یمن ، آمریکا ، حضور ، تفنگدار ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار