خبرگزاري فرانسه در خبري از پاريس، عناوين مهمترين رويدادهاي جهان را در روز يکشنبه سي ام سپتامبر، نهم مهرماه، به اين صورت اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ،
يونان، اسپانيا، آلمان
آتن، مادريد، فرانکفورت- پيگيري اخبار مربوط به بحران بدهي هاي دولتي منطقه يورو در حالي که درخواست کمک فراگير از طرف دولت اسپانيا و مذاکراتي که قرار است دولت يونان با تروئيکاي طلبکاران خود انجام دهد، توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است. بانک مرکزي اروپا نيز قرار است روز پنجشنبه تشکيل جلسه دهد. هيئت نمايندگي تروئيکاي طلبکاران يونان روز يکشنبه وارد آتن مي شود تا تدابير رياضتي جديدي را که دولت يونان تصويب کرده است، ارزيابي کند.  
 
فرانسه  
پاريس- مردم فرانسه از ساعت نه و سي دقيقه به وقت گرينويچ به دعوت احزاب جناح چپ و اتحاديه هاي کارگري در اعتراض به سياستهاي رياضتي که دولت فرانسوا اولاند در پيش گرفته است و پيمان بودجه اروپا که پارلمان فرانسه قرار است تصويب کند، در پاريس تظاهرات خواهند کرد.
 
سوريه
دمشق- پيگيري اخبار و تحولات سوريه
 
ليبي

طرابلس- گرجستان آماده مي شود تا روز دوشنبه انتخابات پارلماني برگزار کند. اين انتخابات در حالي برگزار خواهد شد که اوضاع سياسي گرجستان متشنج است. ميخائيل ساکاشويلي رئيس جمهور گرجستان و بيدزينا ايوانيچويلي، رقيب وي از جناح مخالف که يک ميلياردر است، براي آماده شدن هر چه بهتر در انتخابات رياست جمهوري سال 2013 همه تلاش خود را به کار گرفته اند. دهها هزار نفر روز شنبه در تظاهراتي که جناح مخالف گرجستان براي محکوم کردن رسوايي شکنجه زندانيان در کشورشان برپا کرده بود، شرکت کردند.
 
ترکيه
آنکارا- حزب عدالت و توسعه که از ده سال پيش در ترکيه قدرت را در دست دارد، روز يکشنبه از ساعت هفت به وقت محلي کنگره خود را آغاز خواهد کرد تا مقدمات انتخاب رئيس جديد خود رجب طيب اردوغان را که نخست وزير ترکيه است، فراهم کند. کناره گيري اردوغان احتمالا در سال 2014 و همزمان با برگزاري انتخابات رياست جمهوري صورت خواهد گرفت. اردوغان تمايل خود را براي شرکت در اين انتخابات آشکارا اعلام کرده است.
 
روسيه

مسکو- رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال، سپ بلاتر، و ويتالي موتک وزير ورزش روسيه ساعت پنج به وقت گرينويچ کنفرانس مطبوعاتي مشترک برگزار خواهند کرد اين در حالي است که روز شنبه فدراسيون فوتبال روسيه نام يازده شهري را که احتمالا بازيهاي جام جهاني 2018 روسيه در آنها برگزار خواهد شد، اعلام کرد.
 
سومالي
موگاديشو- پيگيري اوضاع سياسي و امنيتي در سومالي يک روز پس از آنکه گروه شباب آخرين پايگاه خود را که بندر کيسمائو بود در حمله نيروهاي اتحاديه افريقا از دست داد. نيروهاي آفريقايي مستقر در سومالي از تشکيلات دولتي جديد و شکننده اين کشور جنگزده حمايت مي کنند.
 
آمريکا

لاس وگاس- باراک اوباما روز يکشنبه به ايالت نوادا در غرب آمريکا مي رود تا براي اولين مناظره تلويزيوني خود که قرار است روز چهارشنبه در شهر دنور در ايالت کلرادو در برابر ميت رامني نامزد حزب جمهوري خواه در  انتخابات رياست جمهوري آينده برگزار کند، آماده شود.
 
دانمارک
اودنس- ساعت پانزده به وقت گرينويچ جايزه ادبي هانس کريستين اندرسن به ايزابل آلنده نويسنده آمريکايي-شيليايي اهدا خواهد شد.
 
يمن
عدن- جنبش جدايي طلب جنوب يمن کنگره عمومي خود را به منظور متحد کردن صفوف نيروهاي جدايي طلب جنوب برگزار خواهد کرد.
 
الجزاير
الجزيره- ژنرال کارتر هام، فرمانده ارشد نيروهاي نظامي آمريکا در قاره آفريقا، که به الجزاير سفر کرده است، از ساعت 14 به وقت گرينويچ با شرکت در کنفرانسي مطبوعاتي به سوالات روزنامه نگاران پاسخ خواهد داد.
 
الجزاير
الجزيره- نمايندگان پارلمان الجزاير روز يکشنبه از ساعت سيزده به وقت گرينويچ طرح اقدام دولت جديد به نخست وزيري "عبدالمالک سلال" را پس از يک هفته مشورت عمومي به راي خواهند گذاشت.
 
سنگال
داکار- بيست و پنجمين دور مسابقات شنا از داکار، پايتخت سنگال تا جزيره گوره، مکان يادبود مبارزه با بردگي، برگزار خواهد شد. انتظار مي رود هفتصد شرکت کننده در اين مسابقه که مسافت آن براي آماتورها چهار و نيم کيلومتر و براي حرفه اي ها هشت کيلومتر است، شرکت کنند.
برچسب ها: رویداد ، جهان ، عناوین ، خبر ، news ، world
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار