رییس فدراسیون كبدی گفت: با توجه به وجود ورزشكاران مستعد در رشته كبدی در كهگیلویه و بویراحمد این استان قابلیت تبدیل شدن به قطب ورزش كبدی كشور را دارد.

'محمدرضا مقصودلو' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: در سال های گذشته چند نفر از بازیكنان كبدی كهگیلویه و بویراحمد به تیم ملی دعوت شده كه این امر بیانگر توان بالای جوانان استان در ورزش كبدی است.
وی بیان كرد: از آنجا كه هیات كبدی كهگیلویه و بویراحمد حدود یك سال تعطیل بود برای راه اندازی مجدد این هیات و رونق ورزش كبدی در استان امروز (شنبه) رییس جدید این هیات انتخاب و معرفی شد.
مقصودلو اظهار داشت: كمبود امكانات نبایست منجر به تعطیلی ورزش كبدی در كهگیلویه و بویراحمد شود زیرا زمینه برای حضور قدرتمند و دوباره تیم كبدی استان در رقابت های ملی فراهم است.
وی عنوان كرد: هیات های استانی كبدی می بایست فعال باشند و گسترش روزافزون این رشته ورزشی با اطلاع رسانی دقیق موجب ترغیب جوانان برای روی آوردن به این ورزش می شوند.
مقصودلو ابراز داشت: با توجه به سابقه بالای رشته ورزشی كبدی این ورزش هم اكنون در 31 استان كشور در رشته ساحلی، سركبدی و سالنی آموزش داده می شود.
وی با اشاره به اینكه 800 مربی و داور در رشته كبدی در كشور فعالیت دارند، افزود: فدراسیون كبدی تاكنون توانسته از سایر فدراسیون های ورزشی باسابقه كشور پیشی گیرد و عناوین مختلفی را در دنیا كسب كند.
مقصودلو گفت: پنج هزار و 800 ورزشكار سازمان یافته و 25 هزار ورزشكار سازمان نیافته در كشور در رشته كبدی فعالیت دارند.
وی بیان كرد: این ورزشكاران در دو بخش آقایان و بانوان در 31 استان كشور زیرنظر هیات های ورزشی كبدی مشغول به فعالیت هستند.
مقصودلو اظهار داشت: از ابتدای امسال تاكنون یك میلیارد و 520 میلیون ریال به هیات های كبدی 31 استان كشور پرداخت شده كه از این میزان 800 میلیون ریال به صورت نقدی بوده و مابقی نیز برای خرید لوازم مورد نیاز این رشته ورزشی هزینه شده است.
وی عنوان كرد: گلستان، سیستان و بلوچستان، تهران و اصفهان از استان هایی است كه در رشته ورزشی كبدی از رشد چشمگیری برخوردار بوده اند.
مقصودلو ابراز داشت: وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك با حمایت از این ورزش نقش تعیین كننده ای در رونق، توسعه و پیشرفت آن در میادین بین المللی ایفا می كنند./س
برچسب ها: ورزش ، کبدی ، ورزشکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.