روزنامه هافينگتون پست آمريکا نوشت : فعاليت هسته اي ايران، آمريکا را به چالش کشيده است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست، پايگاه اينترنتي اين روزنامه آمريکايي در مقاله اي به قلم "تام فرر" نوشت: با بررسي تصميم گيري هاي سياست خارجي آمريکا در چهار دهه گذشته مي توان ديد فعاليت هسته اي ايران، آمريکا را به چالش کشيده است .
حال اين سوال مطرح در صورت شکست راه حل ديپلماتيک براي متوقف کردن فعاليت هسته اي تهران، آيا واشنگتن به اين کشور حمله خواهد کرد يا خير؟ 
با توجه به تجربه آمريکا در جنگ هاي عراق، افغانستان و ويتنام کاملا روشن است استفاده از حمله نظامي براي متوقف کردن برنامه هسته اي ايران، نخستين راه حل و استراتژي سياستمداران و کاخ سفيد نخواهد بود. 
بدون ترديد حمله به کشور ديگر بدون داشتن دلايل روشن براي توجيه کردن علت حمله براي تامين امنيت خود از نظر بين المللي غيرقانوني است. 
بايد خاطر نشان کرد با قدرت گرفتن گروههاي تروريستي در منطقه و جهان و نيز تشديد احساسات ضد آمريکايي در کشورهاي اسلامي، آمريکا بايد هزينه اي بسياري براي تامين منافع خود در منطقه صرف کند. کاملا روشن است در چنين شرايطي حمله به ايران علاوه بر تحميل هزينه اي بسيار براي آمريکا و به خطر انداختن منافع منطقه اي آن و متحدانش، مي تواند واشنگتن را منزوي کند. 
با توجه به تحولات خاورميانه و موضع کنوني ايران، حمله آمريکا به تهران کاملا اشتباه است. کاملا روشن است واشنگتن نمي تواند در صورت حمله به تهران تمام تاسيسات هسته اي اين کشور را تخريب کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار