امیدواریم با همکاری طراحان فیلم های سینمایی و تلویزیونی و نیز حمایت مدیران و مسئولان صدا و سیما نمایشگاه مد و لباس امسال را با شکوه تر از سال گذشته برپا کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره مد و لباس گفت: اگر بتوانیم طرح های خود را به صورت مانتو و چادر اجرایی کنیم و بستر تولید آن را به صورت خصوصی و تولیدی گسترش دهیم به موفقیت شایان توجهی دست می یابیم.
وی افزود: در حال رایزنی با طراحان فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی هستیم که امیدواریم با همکاری مدیران سینمایی و تلویزیون بتوانیم در فاصله ی آذر تا بهمن ما طرح های ارسالی را تصویب کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما به دنبال به دست آوردن لباسی با عنوان ایرانی – اسلامی هستیم تا به نیازهای خریداران پاسخ مثبتی داده شود.
وی افزود: مشارکتی برای اولین بار در نمایشگاه حجاب در ترکیه انجام شده که با حضور کشور ایران به نتایج قابل قبولی دست یافتیم .
حسینی با اشاره به مدل هایی تعیین شده در استان ها اظهار داشت: انتخاب طرح ها و مدل های شهرستانی با توجه به فرهنگ این مردم توسط دستگاه های پیگیری در همان شهرستان ها صورت می گیرد .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استان های مرزی نیز به دلیل وجود آداب  رسوم خاص، خود برای تعیین مدل های ارائه شده تصمیم می گیرند.
حسینی با اشاره به واردات مانتو تصریح کرد: تا حد امکان باید از واردات مانتو به کشور جلوگیری شود چون امکان تولید آن در ایران وجود دارد.
وی افزود: آن مانتوهای وارداتی نیز نباید لطمه و آسیبی به فرهنگ ایرانی – اسلامی ما وارد کند.
حسینی با اشاره به حمایت وزارت صنعت معادن و تجارت گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت همه سعی خود را می کند که برای پارچه ای وارداتی و قابل مصرف کارگروه ها، امتیازی خاص قائل شود.
وی ادامه داد: در هر صورت مدل های قابل قبول از ضمانت اجرایی برخوردار می شود و شاید در حذف تعرفه نیز شرایطی شامل حال آنان صورت گیرد.
وی با اشاره به نقش صدا و سیما در جهت موفق بودن کارگروه ها ساماندهی مد و لباس ابراز داشت: صدا و سیما باید با استفاده از مدل ها و الگوها در فیلم ها و سریال های نوروزی خود، این طرح ها را بیشتر به مردم معرفی می کنند.
حسینی با بیان این مطلب که جلوی قاچاق لباس نیز گرفته می شود گفت: قاچاق لباس لطمه به الگوهای داخلی و بحث اشتغال وارد می کند و مسئولان نیز در این راستا گام هایی را برداشته اند.

* دستگاه های ملی از چادر حمایت می کنند

همچنین حمید شاه آبادی ، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم ما در طول یک سال و نیم اخیر، شاهد فعالیت های کارگروه مد و لباس به صورت ارائه نمایشگاه ها بوده اند.
وی افزود: پس از پایان نمایشگاه ، مردم با سوال این که مدل ها و لباس ها را کجا می توانند خریداری کنند، مواجه می شوند.
شاه آبادی تصریح کرد: در گام اول نمایشگاه های دائمی ایجاد شد و تولید کنندگان و توزیع کنندگان به آنجا آمدند تا مردم نیز در کنار آنها وارد این فرآیند شوند.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر حرکت و کانون توجه همه به بهار 92 و موضوع مانتو و لباس مجلسی نیز متمرکز شده است.
وی اظهار داشت: بنابر موضوع فوق مانتو و چادر به صورت اختصاصی و در کنار هم به صورت ملی در بهار 92 عرضه می شود.
شاه‌ آبادی افزود: در این نشست همه دستگاه های ملی با یکدیگر در راستای مانتوی وارداتی و حمایت از چادر  پارچه هماهنگ شدند و در مجموع آیین نامه کارگروه استان ها به تصویب رسید.
وی اظهار داشت: مدل ها از تاریخ 9 تا 20 آبان در تالار وحدت ارائه شده و در اسفند 91 و بهار 92 به فروش می رسد./م
برچسب ها: وزیر ، فرهنگ ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار