سخنراني و نمايش شگفت‌انگيز نخست وزير اسرائيل در مجمع عمومي سازمان ملل با واکنشهاي متفاوتي روبرو گرديده که رويکرد کلي اين واکنشها تاکيد بر بيهوده و بي‌ارزش بودن اين نمايش است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسراييل ضمن اظهارات ضدايراني‌اش در نشست مجمع عمومي سازمان ملل، تصويري از کاريکاتور يک بمب را به نمايش گذاشت که در بدنه آن مراحل پيشرفت غني‌سازي در ايران مشخص شده بود. نتانياهو سپس مرحله ورود ايران به غني‌سازي نود درصد را با ماژيک قرمز مشخص و آن را خط قرمزي اعلام کرد که ايران نبايد از آن عبور کند. اين نمايش مضحک با واکنش رسانه‌ها در سرتاسر جهان مواجه گرديد و برخي از اين رسانه‌ها اقدام وي را نشانه‌اي از بي‌اعتبار شدن اسراييل ارزيابي نمودند.  
 
شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي درباره اظهارات نتانياهو، ميزگردي ترتيب داد.
"تريتا پارسي" موسس و رئيس شوراي ملي ايران و آمريکا درباره اقدام اخير نتانياهو، تصريح نمود: از جنبه‌ فني و تحليلي کل آن چيزي که نتانياهو به نمايش گذاشت يک افتضاح بود.
 
شيکا دالميا تحليلگر ارشد بنيان ريزن در خصوص نمايش نتانياهو گفت: "بنيامين نتانياهو تلاش مي کند سطح هشدار در جهان را در خصوص  ايران هسته اي  بالا ببرد. واقعيت اين است که او مجبور نيست کل جهان را در اين خصوص متقاعد کند بلکه بايد يک کشور و يک شخص يعني آمريکا و باراک اوباما را قانع کند.
 
گوتيه ريبينسکي کارشناس مسائل بين الملل نيز در گفتگو با شبکه تلويزيوني فرانس 24 گفت: اظهارات نخست وزير اسرائيل در مجمع عمومي سازمان ملل متحد بيشتر تهديدي براي آمريکا بود.
 
شبکه سي‌ان‌ان نيز به شکل‌گيري جبهه‌هاي متعدد پس از بحثهاي داغ در نشست ساليانه مجمع عمومي سازمان ملل اشاره کرد.
 
در مجموع بررسي ديدگاه‌ها در خصوص اقدام نتانياهو بيانگر آن است که وي با استفاده از عرصه ديپلماسي عمومي (صحن سازمان ملل) در صدد بوده است افکار عمومي را مشوش کند و آمريکا را به حمله به ايران وادارد. از اين رو اقدام نتانياهو را صرفا مي‌توان به عنوان روشي ناشيانه در نظر گرفت که به دليل فقدان ضمانت عملي کافي براي حمله به ايران، صرفا مي‌تواند اعتبار رژيم صهيونيستي را بيش از پيش مخدوش نمايد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار