استاندار آذربایجان شرقی از تأمین و حمل امکانات و تجهیزات و مصالح ساختمانی مورد نیاز مناطق زلزله زده به مقدار کافی خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی  در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه با اتمام آواربرداری که بیش از 95 درصد آن در شرف اتمام است امکانات و ماشین آلات آزاد شده به حمل مصالح بکارگیری می شوند که در روند اجرایی نیز پیش از پیش تسریع خواهد شد.

وی، گفت: بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی و ساختمانی در مناطق زلزله زده با سرعت در حال اجراست و کارهای قابل توجهی دراین زمینه شده و ساخت و ساز و پی کنی بیش از 10 هزار واحد مسکونی انجام و بالغ بر 5500 واحد در مرحله فنداسیون، اسکلت بندی و سقف چینی، دیوار چینی است که این امر نشان از همت و پشتکار بنیاد مسکن و نهادهای همراه در جهت تأمین مسکن مناسب برای روستائیان می باشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی نیز گفت: متأسفانه عده ای با فرافکنی سعی دارند و بنا را براین گذاشته اند که نمی شود. ولی راده دولت و دستگاههای ذیربط براین است که به دور از جارو جنجال ها با تلاش بیشتر و تجمیع امکانات در یک حرکت جهادی و شبانه روزی کارها را با سرعت بیشتر ادامه دهد و اگر انشاء اله آب و هوای منطقه اجازه دهد قطعاً نتیجه این تلاش منجر به آینده ای نوید بخش و امیدوار کننده برای تأمین سرپناه برای زلزله زدگان خواهد شد.

وی، همراهی دولت، مردم و خیرین را بسیار خوب عنوان کرد و اظهار امیدواری نمود با کمک خیرین و نهادهای مردمی در ساخت اماکن عمومی نیز کارهای جدی انجام شود.

وی، هدف از برگزاری این جلسه مهم را بررسی وضعیت ساخت و ساز، ارائه گزارش های لازم از سوی ستادهای بازسازی و ارائه ساز و کارها و دریافت نظرات دست اندرکاران امر عنوان کرد.

در ادامه این جلسه فرماندار تبریز ناهماهنگی در توزیع مصالح، کمبود سوخت برای حمامها و نیازهای روستائیان از برخی مشکلات مناطق روستایی برشمرد.

محمود چمنی گفت: تعداد واحدهای تخریبی در مناطق زلزله زده تبریز را 1380 واحد مسکونی در20 روستا عنوان کرد و افزود: علاوه از اینها 1200واحد نیز به صورت خود اظهاری اعلام خسارت کرده اند که امیدواریم با هماهنگی های لازم کارها به نحو شایسته پیش رود.

وی، حجم عملیات انجام شده را بسیار گسترده اعلام کرد و افزود: بالغ بر 120 هزار کمپرسی خاک، چوب ساختمانهای تخریبی از سوی عوامل ستادهای معین و راه شهرسازی از مناطق روستایی جمع آوری شده است که این رقم نشان از وسعت فعالیت های شبانه روزی دارد.

فرماندار ورزقان نیز از تلاشهای انجام شده از سوی بنیاد مسکن در امر ساخت وساز را خوب ارزیابی کرد و از تلاش های دست اندرکاران بنیاد مسکن به جهت اهتمام ویژه به امر ساخت و ساز روستائیان قدردانی کرد و خواستار پیگیری نهادهای حمایتی وضعیت مسکن افراد تحت پوشش خود شد.

فرماندار هریس نیز پیشرفت، توسعه و تسریع در امر ساخت و ساز و امور عمومی در منطقه را نیازمند همکاری مطلوب مردم عنوان کرد و خواستار همکاری بیشتر روستائیان با ستادهای معین مستقر در مناطق شد.

فرماندار اهر نیز از تشکیل 20 هزار پرونده ساختمانهای آسیب دیده از زلزله اخیر در سطح شهر خبر داد و افزود: تعدد پرونده ها و عدم پاسخگویی امکانات فعلی بانک مسکن باعث برخی مشکلات و نارضایتی در بین مردم شده که امیدواریم با اتخاذ تدابیر ویژه از سوی بنیاد مسکن و تسهیل در ارائه خدمات بانکی مشکلات مردم مرتفع گردد.

عباس فلاح نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز بااشاره به بی خانمانی برخی اجاره نشین ها در زلزله اخیر خواستار اعطای تسهیلات ودیعه مسکن برای مستأجرین شهر اهر شد.

نماینده مردم اهر و هریس همچنین بر تسریع در ساخت و ساز، ارتقاء کمی کیفی اماکن مسکونی و دامی و توجه بیشتر در جابجایی روستاهایی که در خط گسل هستند تأکید کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا نیز دراین جلسه از وارد شدن خسارت به بیش از یکهزار واحد مسکونی منطقه جلفا براثر زلزله اخیر خبر داد و خواستار توجه ویژه ستادهای بازسازی به این مناطق نیز شدند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز که به عنوان نماینده ویژه مجلس و کمیسیون عمران دراین جلسه شرکت کرده بود با تقدیر از تلاش های انجام شده توسط بنیاد مسکن گفت: به جهت فرا رسیدن فصل سرما خواستار تسریع در عملیات ساخت و ساز و تمهیدات ویژه رفاه عمومی مناطق زلزله زده شد.

امام جمعه اهر نیز در این جلسه کارهای انجام شده در منطقه را بسیار چشمگیر عنوان کرد و افزود: برای بازسازی و مرمت مناطق زلزله زده همت و تلاش و بسیج تمامی امکانات دولتی و مردمی و خیرین لازم است که امیدواریم با احساس مسئولیت همه در تحقق این امر تلاش کنیم. /س

 

برچسب ها: امکانات ، مصالح ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.