مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی از برگزاری مسابقات بین المللی جودو در دهه فجر سال 91خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، محمودی امروز دردومین نشست اختصاصی هیات جودو آذربایجانشرقی افزود : مقرر بود 11 و 12 آبانماه تبریز میزبان مسابقات بین المللی جودو جوانان باشد که به عللت برگزار برگزاری رقابتهای آسیایی این دوره از رقابتها به بهمن ماه و همزمان با ایام ا... دهه فجر موکول شد.

وی تصریح کرد : در اولین گام در سه ماهه سوم سال 91 اردوهای مشترک بین کشورهای ایران ، عراق ، جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار خواهد شد و سپس با حضور بیش از 5 تیم داخلی و 3 تیم خارجی رقابتهای بین المللی جودو را در تبریز و در آکادمی جودوی این شهر برگزار کنیم.

در این نشست حسن روستایی رییس هیات جودوی آذربایجانشرقی گفت : جودوی آذربایجانشرقی در 3 بخش بانوان و آقایان و نابینایان و کم بینایان فعال است و با آغاز به کار آکادمی جودوی شمالغرب کشور در تبریز و پشتوانه مالی مناسب ، روند رو به رشد هیات مناسب است.

رییس هیات جودوی آذربایجانشرقی تصریح کرد: تمرینات جودو در تبریز در سال گنجویان و تمرینات استان در آکادمی جودو برگزار میشود و برای افزایش جمعیت جودو در استان تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش و کار و امور اجتماعی منعقد شده است.

حسن روستایی در خصوص جودوی شهرستانها گفت: جودو در شهرستانهای سراب ، مرند ، بناب ، مراغه ، هشترود ، میانه و اسکو فعال بوده و برای توسعه جودو در سایر شهرستانها مربی به این مراکز ارسال خواهد شد.

وی در این نشست گفت : برگزاری لیگ استانی نقطه عطفی برای جودوی استان بوده و این لیگ باید ادامه دار خواهد بود .

وی افزود : برای بازیهای آسیایی 2014 کره جنوبی سندی برای جودوی آذربایجانشرقی و راهکارهای حضور جودوکاران استان در بدنه تیم ملی در این رقابتها تدوین شده است و با امکانات مالی و سخت افزاری این امر با همت مربیان کاربلد محقق خواهد شد.

حسن روستایی بر توسعه جودوی بانوان استان تاکید کرد و افزود : جودوی بانوان در آذربایجانشرقی به مربی خارجی نیاز دارد چون این توانایی و پتانسیل در جودوی استان وجود دارد و با راه اندازی آکادمی جودوی تبریز این مرکز میزبان خوبی برای رقابتهای کشوری بانوان است./س

 

برچسب ها: برگزاری ، مسابقات ، جودو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.