رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه پیشرو در تولید محصولات باغی در سطح کشور است و این محصولات با قیمت بالایی در کشور به فروش می‌رسند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه
فاروق یوسفی گفت:محصولات کشاورزی ارگانیک استان، بیشترین صادرات استان به عراق را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: با توجه به چهار فصل بودن استان و محصولات کشت شده کشاورزی، باید برنامه‌هایی در راستای آگاهی تولیدکنندگان و صادرکنندگان، مانند برگزاری تورهای آموزشی، شرکت در نمایشگاه‌ها برای معرفی محصولات کشاورزی در زمینه توزیع محصولات باید در نظر گرفته شود.

یوسفی تصریح کرد: هماهنگ کردن متخصصان و کارشناسان کشاورزی با تولیدکنندگانی، مانند باغ‌داران و فروش محصولات ارگانیک از جمله اهدافی است که با مشغول کردن فارغ‌التحصیلان و اجرای طرح توسعه کشاورزی می توان پی گیر شد.

یوسفی تصریح کرد: کرمانشاه 5500 فارغ التحصیل در رشته کشاورزی دارد که حدود 3 هزار نفر از این تعداد جویای کار هستند که با اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان به اهدافی دست پیدا خواهیم کرد.

یوسفی در مورد شرکت‌های کشاورزی استان توضیح داد: یکی از برنامه های شرکت های کشاورزی استان،آموزش‌های جمعی فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزیاست .

در کشور بیشتر کشاورزان ما از لحاظ تولید با مشکل سرمایه‌گذاری مواجه هستند که البته این مشکل با ارائه تسهیلات نرخ بهره پایین از سوی بانک‌ها رفع می‌شود./س


برچسب ها: کشاورزی ، کرمانشاه ، باغی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.