مشاور سرپرست كمیته امداد امام خمینی كشور در امور ساختمان و مسكن خواستار همكاری بیشتر بانكها در ساخت و ساز مسكن محرومین به ویژه در مناطق روستایی شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ 'سیدمسعود حسینی' روز شنبه در حاشیه بازدید از طرحهای ساخت و ساز كمیته امداد استان سمنان افزود: همكاری نكردن بانك ها در تامین ضمانت برای اعطای تسهیلات به مددجویان كمیته امداد مشكلاتی را در ساخت و ساز و نیز مقاوم سازی مسكن محرومان جامعه به ویژه در مناطق روستایی ایجاد كرده است.

وی با بیان اینكه مددجویان تحت پوشش از توان لازم برای تضمین تسهیلات برخوردار نستند گفت: در این زمینه فراتر از قانون از بانكها انتظار نیست.

حسینی گفت: بانكها می توانند برای رفع این مشكل از تضمین زنجیره ای استفاده كنند و این امر در قانون نیز دیده شده است و متاسفانه در این بخش با بانكها مشكل داریم.

وی گفت: تامین مسكن در قالب طرحهای دولتی از جمله مسكن مهر در شهرها و نیز مقاوم سازی مسكن روستایی از سیاست های كمیته امداد امام خمینی برای محرومان است.

حسینی گفت: در برخی از استانها از جمله سمنان، كمیته امداد در ساخت و ساز مسكن نیز وارد شده و در قالب مصربات سفرهای استانی و مقام معظم رهبری در منطق شهری و روستایی اقدام به ساخت و ساز كرده است.

وی گفت: در مناطق شهری استان سمنان وضعیت ساخت و ساز از نظر كمیت و كیفیت مطلوب است اما در روستاها و در مقاوم سازی با توجه به مشكل گفته شده معضلاتی وجود دارد.

مشاور سرپرست كمیته امداد كشور در امور ساختمان و مسكن روز شنبه در شهرها و روستاهای استان سمنان وضعیت ساخت و ساز را بررسی و با مسایل و مشكلات و روند اجرای طرحها آشنا شد.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی استان سمنان نیز گفت: در قالب مصوبات سفر رهبری و سه سفر استانی تاكنون یك هزار و 500 واحد مسكونی برای محرومان استان سمنان احداث و تحویل شده است.

'نجفعلی انتظاری' افزود: هم اكنون نیز 232 واحد مسكونی در این استان در حال ساخت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.