رسانه به فرهنگ كتابخواني تاثير مي‌گذارد

رسانه هاي ديداري و شنيداري به فرهنگ كتابخواني مخاطب ايراني تاثير مي‌گذارد.

صديقه ببران كارشناس رسانه به خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: رسانه به 3 بخش مكتوب، ديداري و شنيداري تقسيم مي شود و خواست مخاطب ايراني در حوزه كتاب بيشتر ديداري و بعد شنيداري است.
وي افزود: در رسانه بايد كار زيربنايي صورت گيرد و مقطعي با آن نبايد برخورد كرد و بايد فرهنگ كتابخواني را از برنامه هاي كودك، برنامه هاي سرگرمي و بخصوص سريال ها آغاز كرد به طوري كه اگر قهرمان داستان و بازيگران معروف در توليدات رسانه به مطالعه كتاب بپردازند، مي‌توان به صورت غير مستقيم در ذهن مخاطب تاثير گذاشت.
وي در ادامه گفت: بايد توجه بيشتري به بخش كودك و نوجوان داشت و در صورتيكه از مهد هاي كودك و با مسابقات كتابخواني آغاز كنيم نسل كتاب خواني خواهيم داشت.
ببران افزود: دولت بايد به طور مستقيم به بخش رسانه مكتوب در حوزه هاي گزارش، مصاحبه، معرفي كتاب، نويسنده و مسابقات كتابخواني بودجه خاص اختصاص دهد و در مكان هاي عمومي نظير اتوبوس، مترو، مساجد و دانشگاهها با در دسترس قرار دادن كتاب ارزان و يا رايگان سرمايه گذاري كند.
وي گفت: در چرخه توليد و توزيع كتاب بايد كتاب در سبد خانوار قرار گيرد به طوري كه والدين در كنار خريد كالا از فروشگاه، يك كتاب به انتخاب خود براي فرزندشان تهيه كنند.
وي خاطرنشان كرد: هنوز مسئولان نتوانسته اند سرانه مطالعه كتاب را از 7 دقيقه در هفته افزايش دهند و اين موضوع با اقدامات زيربنايي نظير سرمايه گذاري در نشست هاي رسانه ديداري و مكتوب و توجه هاي خاص به فرهنگسراها و سراي محلات تحقق مي‌يابد./ي2
برچسب ها: رسانه ، کتاب ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار