سرپرست مرکز تحقيقات راه و شهرسازي از ساخت و راه اندازي واحدهاي جديد براي توليد قيرهاي اصلاح شده خبرداد و گفت: اين طرح علاوه بر رعايت استانداردها ايجاد اشتغال را نيز به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ محمود فاطمي عقدا  به همکاري وزارت راه و شهرسازي و وزارت نفت براي استفاده از قيرهاي امولسيوني اشاره کرد و افزود: هم اکنون براي رقيق کردن قير از نفت سفيد استفاده مي شود.

وي ميزان استفاده از نفت سفيد براي رقيق کردن قير را در سال 900 هزار بشکه معادل  200 ميليارد تومان ذکر کرد و گفت: نفت سفيد کاربردهاي زيادي براي کشور دارد و رويکرد کنوني دنيا نيز استفاده از حلال هاي آبي است.

فاطمي عقدا گفت: براي تحقق اين موضوع جلسات متعددي در وزارتخانه راه و شهرسازي با حضور نمايندگان وزارت نفت داشتيم تا با پيگيري موضوع افزون بر رعايت استانداردهاي بين المللي در بخش راه به ارزان سازي هم برسيم.

سرپرست مرکز تحقيقات راه و شهرسازي ؛ کيفيت قير ، استفاده از انواع نوين آسفالت ، بهره گيري فناوري هاي جديد و فرآوري و اجراي آسفالت را از مولفه هاي مد نظر اين مرکز خواند و افزود : تا کنون 15 کارخانه براي ارزيابي مراجعه کرده اند و 8 کارخانه واجد شرايط شناخته شدند.

وي با اشاره به اينکه اين مرکز مامور صدور گواهينامه ي فني براي کارخانه هاي آسفالت در کشور است،گفت: اين مرکز ،بررسي کارخانه هاي آسفالت را با کمک معاونت هاي وزارت و مديران استاني تا پايان شهريور در دستور کار قرار دارد و کارخانه هايي که نتوانند درخواست مرکز تحقيقات را تامين کنند از فهرست تامين کنندگان طرح هاي وزارتخانه حذف خواهند شد.

فاطمي عقدا با تاکيد بر اين که پيمانکاران تنها مي توانند از کارخانه هاي مورد تاييد مرکز تحقيقات راه و شهرسازي ؛ آسفالت تهيه کنند افزود: کارخانه هاي طرف قراراد با وزارت راه و شهرسازي در مرحله نخست اين بررسي هستند و کارخانه هاي ديگر  در نوبت ارزيابي قرار دارند.

سرپرست مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي با بيان اين که استانداردسازي مصالح در بخش مسکن به صورت کامل و موفق اجرا نشده است ، ادامه داد : در بخش مسکن با حضور مجموعه هايي مانند ستاد مسکن ، وزارت صنعت ، سازمان نظام مهندسي و مرکز تحقيقات، تلاش بسياري براي مصالح صورت گرفته و حدود 87 درصد مصالح کشور استانداردسازي شده است.

سرپرست مرکز تحقيقات با اشاره به تاکيد وزير راه و شهرسازي بر آموزش تمام نيروهاي اين بخش گفت : براي آموزش نيروها و ارائه گواهينامه ي تخصصي علمي و آموزشي نيز تا سال 92 به کارخانه هاي اين بخش فرصت داده ايم./عب

برچسب ها: قیر ، اصلاح ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار