شرکت بزرگ اينترنتي گوگل جمعه اعلام کرد برخي خدمات خود را که با اقبال چنداني روبرو نشده ‌اند به ويژه راهنماي مکان يابي پليسز دايرکتوري را تعطيل مي کند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛يوسي ماتياس يکي از مسئولان بخش مهندسي گوگل اعلام کرد: « ترجيح داديم خود را روي برنامه ها و خدماتي که کاربرد بيشتري دارند متمرکز کنيم تا اينکه کارهاي زيادي انجام دهيم که تأثير اندکي دارند. در نتيجه، گوگل  از روز جمعه مجموعه اي از خدمات را متوقف کرد».

به گفته وي، بدين ترتيب تعداد خدماتي که گوگل از زمان آغاز پاکسازي در پاييز گذشته حذف کرده است در مجموع به شصت رسيد.
پليسز دايرکتوري يک برنامه نرم افزاري براي سيستم عامل اندروييد گوگل بود که به افراد امکان مي داد محل هاي نزديک به جايي را که هستند بيابند.
ماتياس گفت: «ما اين برنامه را از روي گوگل پلي برداشتيم و پايگاه پليسز دايرکتوري را مي بنديم زيرا کاربران مي توانند با استفاده از گوگل مپز در تلفن هاي همراه خود هر مکاني را که مي خواهند با راهنمايي بهتر پيدا کنند.
از سوي ديگر شرکت اپل، گوگل مپز را از فهرست برنامه هايي که به طور خودکار روي تلفن همراه جديد اين شرکت آيفن پنج نصب مي شوند، خارج کرد.
اپل ترجيح داد برنامه اپل مپز خود را روي گوشي هاي جديدش نصب کند که نواقص زيادي دارد و تيم کوک مديرعامل اپل را وادار به عذرخواهي کرد. کوک از خريداران آيفن پنج خواست فعلا از گوگل مپز استفاده کنند تا اين نواقص برطرف شود.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از نيويورک، از ديگر برنامه هاي حذف شده گوگل بايد به ادسنس فور فيديز که به کمک به ناشران براي پول درآوردن از طريق آگهي دادن اختصاص داشت و کلاسيک پلاس که به افراد کمک مي کرد تصاوير مورد دلخواه خود را به عنوان بک گراند در پايگاه اينترنتي گوگل استفاده کنند، اشاره کرد./ع
برچسب ها: گوگل ، برنامه ، جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار