روزنامه نشنال پست در مقاله اي به قلم "ويليام مارسدن" نوشت،‌ کانادا با ترسيم يک "خط قرمز" براي ايران که به اقدام نظامي برضد اين کشور منجر شود مخالف است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ يک مقام ارشد دولت کانادا روز جمعه گفت کشورش به طور علني خط قرمزي ترسيم نخواهد کرد. وي تاکيد کرد: ما براي يافتن راه حلي صلح آميز درمورد ايران به همکاري با متحدانمان ادامه خواهيم داد.
اين سخنان پس از آن بيان شد که "استفن هارپر"، نخست وزير کانادا صبح جمعه با بنيامين نتانياهو، همتاي اسرائيلي خود ديدار کرد.
هارپر افزود: ما به دنبال يک راه حل صلح آميز هستيم .
در ادامه مقاله آمده، باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا نيز از پذيرش درخواست اسرائيل مبني بر ترسيم خط قرمز براي ايران خودداري کرده است. اوباما اخيرا درخواست نتانياهو براي ديدار حضوري را رد و ادعا کرد آنها به طور مرتب از طريق تلفن با هم گفتگو مي کنند و نيازي به ديدار نيست.
ميت رامني، نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا همواره از اوباما به خاطر امتناع وي از ديدار با نتانياهو انتقاد مي کند. به اعتقاد رامني اين کار نشان مي دهد که حمايت اوباما از اسرائيل ضعيف است.
در آمريکا از نتانياهو انتقاد مي شود که قصد دارد از انتخابات رياست جمهوري اين کشور استفاده کند تا اوباما را براي صدور اجازه حمله به ايران تحت فشار بگذارد.
گفتگوهاي خصوصي نخست وزيران کانادا و اسرائيل حدود يک ساعت به طول انجاميد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار