مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی در زمینه اتصال مدارس استان به شبکه ملی (اینترانت) رتبه اول را در کشور به دست آورده است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  ولی سمرقندی صبح امروز در نشست تخصصی با مدیران مدارس شهرستان سلماس در کانون شهید رجایی این شهرستان ضمن تبریک بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس در ارتباط با تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال آموزش و پرورش برای نخستین بار با ترسیم نقشه راه، فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و سند تحول بنیادین را اجرا می‌کند که با این حرکت عظیم دغدغه رهبری از نظر علمی و تربیتی مرتفع می‌شود.

سمرقندی ادامه داد: تاکید بر نقش ویژه الگویی معلمان و رتبه‌بندی آنان از نظر علمی و تربیتی، شیوه‌های ارتقا، جذب و آموزش فرهنگیان، ایجاد دانشگاه ویژه فرهنگیان و جذب دانشجو و بهینه‌سازی پرداخت‌ها بر اساس شایستگی در جهت تقویت انگیزه خدمت معلمان از دیگر اصول سند تحول بنیادین است.

وی اضافه کرد: برای سال تحصیلی 92-91 در حوزه‌های مختلف 160 برنامه طراحی شده است که توسعه و تعمیق فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی، توسعه عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش، ساماندهی و جذب و نگهداشت نیروی انسانی و توسعه مشارکت‌های مردمی و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و افزایش بهره‌وری از جمله برنامه‌های در دست اقدام برای تحول در آموزش و پرورش است.

وی در ادامه گفت: با تلاش مجموعه اداره‌کل و همکاری اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز، امسال تعهدات خیرین مدرسه‌ساز استان به 21 میلیارد تومان افزایش یافته است و امیدواریم بتوانیم برای پانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز این تعهدات را به 30 میلیارد تومان افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تاکنون یکهزار و 600 مدرسه استان هوشمندسازی شده است، گفت: در راستای موضوعی کردن کلاس‌های درس نیز دو هزار کلاس مجهز شده و در زمینه اتصال مدارس استان به شبکه ملی (اینترانت) رتبه اول را در کشور به دست آورده‌ایم./ج1

برچسب ها: ارومیه ، مدارس ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.