رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کشور گفت: پیگیر راه‌اندازی رشته علوم و معارف دفاع مقدس در مقطع کارشناسی هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  هادی مرادپیری  در شیراز  افزود : جدول برنامه درسی این رشته نهایی شده و در انتظار تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی گفت: ساخت این دانشگاه با هدف انسجام و جلوگیری از تحریف مطالب مربوط به دوران دفاع مقدس، تربیت راویان این حماسه در دستور کار این پژوهشگاه قرار دارد.
وی با بیان اینکه تربیت این راویان در قالب برگزاری دوره های کوتاه مدت صورت می گیرد،افزود: واحدهای درسی تخصصی «جغرافیا و دفاع مقدس» و «ادبیات و دفاع مقدس» نهایی شده است و پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود و امیدواریم این شورا در دو ماه آینده، این واحدهای درسی تخصصی را تصویب کند.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس کشور افزود: واحد درس اختیاری «آشنایی با دفاع مقدس» از سال 1387 و فقط در مقطع کارشناسی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور تدریس می شود که تا کنون 340 هزار دانشجو در کلاس های مربوط شرکت کرده اند.
مرادپیری با بیان اینکه استان فارس به لحاظ ارایه درس «آشنایی با دفاع مقدس» در رده دوم کشور قرار دارد، گفت: تنها در نیمسال تحصیلی گذشته، حدود 8100 نفر این واحد درسی را با موفقیت در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فعال در استان فارس گذرانده اند.
وی افزود: داشتن سابقه حداقل شش ماه حضور در جبهه و دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد، شرط پذیرش استاد برای تدریس واحد درسی «آشنایی با دفاع مقدس» است./س

برچسب ها: رشته ، علوم ، دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.