نخستین مقاله علمی، ترویجی و تخصصی در رشته آسانسور و بالابرها از تیم پژوهشگران دانشگاه علمی -کاربردی شهرستان دماوند عنوان برتر سازمان فضایی ناسا را کسب کرد.

این تیم تحقیقاتی متشکل از ˈروزبه میرعبداله یانیˈ رئیس دانشگاه، ˈرضا قدسیˈ معاون پژوهشی و ˈاحسان داربیˈ یکی از مدرسان گروه علوم پایه دانشگاه علمی - کاربردی شهرستان دماوند است.

رئیس دانشگاه علمی- کاربردی دماوند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: این مقاله علمی- ترویجی که اکنون در پایگاه علمی و معتبر بین المللی علوم فنی و مهندسی ˈElsevierˈ در دسترس پژوهشگران قرار دارد و در نشریات بین المللی معتبراز جمله ژورنال Commun Nonlinear Sci Numer Simulat به چاپ رسیده، توسط بخش پژوهش های کاربردی این واحد دانشگاهی و پس از یک سال و نیم تحقیق و پژوهش تهیه شده است.

میرعبداله یانی افزود: نتایج این پژوهش از این رو مورد توجه مجامع علمی دنیا قرار گرفته که دارای موضوع جدید و راه حل منحصر به فردی برای تحلیل تنش در طناب های فولادی آسانسورها و بالابرهای ˈدرام درایوˈ ویژه که عموما در صنایع نظامی و هوافضا مورد استفاده قرار می گیرند، ارائه می کند.

وی اضافه کرد: این مولفه در محاسبه طول عمر مفید و فاکتور ایمنی سامانه نقش بسزایی دارد.

میرعبداله یانی تاکید کرد: در بسیاری از سامانه های نظامی و موشکی برای انتقال مواد منفجره و سایر قطعات حساس از بالابرهایی استفاده می شود که ایمنی بالای آنها نقش مهمی در ایمنی کلی سامانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: مقاله مذکور به عنوان مقاله برتر توسط سازمان فضایی ناسا و بخش پژوهش های کاربردی دانشگاه ˈهارواردˈ آمریکا انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه علمی- کاربردی دماوند افزود: در این تحقیق از ارتباطات بین دانشگاه علمی -کاربردی دماوند و دانشگاه ˈنورث همپتونˈ انگلستان و انجمن تنش انگلستان نیز بهره برداری شده که این مهم افزایش ارزش این کار تحقیقاتی را به دنبال داشته است.

وی ابرازامیدواری کرد با حمایت های دولت خدمتگزار از طرح های پژوهشی کاربردی این دانشگاه، شاهد رشد روزافزون توان علمی و فناوری در کشور باشیم.

میرعبداله یانی گفت: با عنایت به قوانین مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از معاونت پژوهش و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه جامع علمی - کاربردی درخواست ایجاد مرکز رشد فناوری آسانسور و بالا برها را در شهرستان دماوند با محوریت این دانشگاه کرده ایم که این مهم در صورت تحقق نخستین نمونه از این دست در دنیا خواهد بود.

وی افزود: علاقه مندان به تحقیق وپژوهش در این زمینه می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی این دانشگاه به نشانی ˈ

ww.damavand-uast.ac.irˈ از جزییات این طرح و سایر طرح های تحقیقاتی این دانشگاه مطلع شوند.

میرعبداله یانی پیش از این در سال 1390 به عنوان پژوهشگر نمونه شهرستان دماوند انتخاب شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.