معاون وزير امور خارجه روسيه:

نشستي فوري ميان ايران و 1+5 در سطح مديران سياسي اين کشورها برگزار شود

سرگئي ريابکوف معاون وزير امور خارجه روسيه روز جمعه از تحريم‌هاي تحميلي کشورهاي غربي عليه برنامه هسته‌اي ايران انتقاد کرده و خواستار برگزاري سريع نشست ايران و 1+5 شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، ريابکوف گفت: تحريم‌هايي که کشورهاي غربي عليه ايران به علت برنامه هسته‌اي اين کشور اعمال مي‌کنند در واقع در مسير مذاکرات هسته‌اي بين تهران و ميانجي گران بين المللي مانع ايجاد مي‌کند.
وي بعد از گفتگو با هيئتي از ديپلمات‌هاي روسي در نشست خبري در مسکو افزود: برخي از کشورهاي غربي به اعتراضات مسکو درباره تحريم‌ها عليه ايران توجه نمي‌کنند.

معاون وزير امور خارجه روسيه اظهار داشت: متاسفانه برخي از کشورهاي غربي به اعتراضات ما درباره تشديد تحريم‌ها عليه ايران توجه نمي‌کنند و حتي نمي‌خواهند به سخنان ما در اين باره گوش دهند ولي ما ادامه مذاکرات با تهران را ترجيح مي‌دهيم.
 
ريابکوف تاکيد کرد مسکو به دستيابي به راهکاري براي حل پرونده هسته‌اي ايران بدون توسل به حمله نظامي به تاسيسات هسته اي اين کشور اميدوار است.

وي خاطرنشان کرد روسيه برگزاري نشست جديد و سريع بين ايران و شش قدرت جهاني شامل انگليس‌، چين‌، فرانسه‌، آلمان‌، روسيه و آمريکا را پيشنهاد مي‌کند و معتقد است اين مذاکرات بايد در سطح مديران سياسي اين کشورها برگزار شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار