رئیس حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: نقش آفرینی خواهران طلبه با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و اثرگذاری آنان در تبلیغ فرهنگ اسلامی در جامعه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام سید ˈمحمد رضا آقا میریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به اینکه در استان تهران حداقل پنج هزار و 700 طلبه رسمی و حدود یک هزار طلبه غیررسمی در حال فارغ التحصیلی اند، افزود: بحث تبلیغ، ساماندهی و اشتغال طلاب خواهر نمود جدی تری می یابد.

وی گسترش تبلیغات در محله ها و جلسات خانگی را از اصول محوری عنوان و اضافه کرد: برگزاری جلسات مذهبی با سخنرانان بدون منبع و پشتوانه علمی زمینه ساز مشکلات و نشر خرافه در جامعه می شود.

آقا میری گفت: حوزه های علمیه برای فراگیری معلومات تخصصی در رشته های علوم اسلامی به منظور خدمتگزاری به دین و دفاع از اسلام شکل گرفته و نیازمند همت و تلاش ویژه طلاب است.

وی با یادآوری پیشینه و فضای دینی حوزه دماوند یادآور شد: چهره دینی این شهرستان منحصر به فرد و در استان تهران کم نظیر است و بزودی پژوهشکده علوم دینی در دماوند ایجاد خواهد شد.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان تهران پژوهشکده حوزوی را با توجه به غنی سازی آموزش ها و تفهیم آموخته ها ی طلاب بسیار مهم برشمرد و افزود: تأسیس این پژوهشکده اقدامی جدید در استان تهران است که شرایط آب و هوایی مناسب زمینه ساز استقبال مناسب تر در سطح استان می شود.

آقا میری گفت: تحصیل طلاب خواهر در چهار مقطع شامل سطح یک، دو(کارشناسی)، سه(کارشناسی ارشد) و چهار(دکتری) است که با توجه به امکانات و شرایط موجود در دماوند امکان توسعه ازسطح دو به سه تا سال 93-92 را دارد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.