رییس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه گفت: با اختراع فيلتر تصفيه هوا كه از دستاوردهاي ارزنده محققان كشورمان است، مشكل ريزگردها تاحدودي در استان های درگیر با این پدیده، از جمله استان کرمانشاه مرتفع مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 مریم اسلام پناه گفت: بنا بر آمار منتشر شده در شش ماه اول امسال، هوای استان 29 روز در وضعیت هشدار، یک روز در وضعیت اضطرار و سه روز در وضعیت بحران بوده است.

وی با بیان اینکه با نبوغ پژوهشگران كشورمان مشكل ريزگردها در استانهاي غربي كاهش مي يابد، گفت: اين فيلترهاي اختراعي از الياف پلي استر، پنبه و پلي يورتان با قابليت نفوذپذيري بالاي هوا  ساخته شده و در آزمون هاي اوليه نشان داده كه بيش از 57 درصد ريزگردهای كمتر از یک ميكرون و 95 درصد ريزگردهاي كمتر از 10 ميكرون را حذف مي كند.

اسلام پناه افزود: از ویژگیهای اين فيلترها که توسط وزارت بهداشت مورد تاييد قرار گرفته، قابليت شستشوی آنها تا 25 بار است.

 وی گفت: در مرحله اوليه، استفاده از اين فيلترها در ماسك هاي دهاني و دستگاه هاي تصفيه هواي رو ميزي، تجاري سازي شده و به توليد رسيده اند.

 اسلام پناه با بيان اينكه اين اختراع مورد حمايت معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور است، خاطر نشان كرد: هماهنگي هاي اوليه جهت در اختيار گرفتن اين فيلترها از طرف استانداري صورت گرفته و بزودی جلسه اي با حضور مسئولان استان و صاحبان صنعت در بنياد نخبگان تشكيل مي شود و در باره نحوه تحويل اين فيلترها و توليد انبوه آن در استان تصميم گيري به عمل مي آيد./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، اختراع ، فیلتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.