امام جمعه رودهن بازتاب سفر رئیس جمهوری را مثبت دانست وگفت: رییس جمهوری در سخنرانی های عمومی و مصاحبه با رسانه های گوناگون به خوبی مواضع نظام اسلامی را تبیین نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین ˈحسین توسلیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با تبریک هفته نیروی انتظامی و مثبت خواندن سفر رییس جمهوری اظهار داشت: رییس جمهوری در این سفر مبانی فکری و باورهای استکبار و صهیونیست را نقد کردند.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به گذشت هفته نخست مهر ماه بر همکاری اولیاء با آموزش و پرورش و معلمان تاکید و تصریح کرد: مساعدت اولیا و مربیان موجب تسهیل در دستیابی هر چه بیشر به اهداف می شود.

امام جمعه رودهن، با قدردانی از برگزاری با شکوه برنامه های هفته دفاع مقدس توسط سپاه پاسداران ، بسیجیان و سایر ارگانها و شهدای هشت سال دفاع مقدس افزود: برابر اعلام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید بالغ بر 220 هزار تن از دلیرمردان این دیار در راه خداوند در هشت سال دفاع مقدس به شهادت نایل شدند که 97 درصد آنان از اقشار مستعضف و فقیرنشین این دیار بودند.

وی با بیان اینکه 97 درصد از شهدای مذکور از پایگاههای مساجد و نماز جمعه ها به جبهه های مبارزه حق بر باطل اعزام شدند، خاطر نشان کرد: 75 درصد آنان مجرد و 25 درصد این عزیزان متاهل بودند.

حجت الاسلام توسلی، استان اصفهان را با تقدیم 25 هزار شهید به عبارتی در برابر هر 144 نفر یک شهید به لحاظ آمار جمعیت شهداء استان نخست کشور دانست و گفت: دومین استان به لحاظ آمار شهداء استان قم و استان سمنان سومین رتبه را دارد.

وی با اشاره به وصیت نامه های شهداء و انگیزه آنان برای حضور در جبهه ها خاطر نشان کرد: در وصایای این بزرگوران پیروی از سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) انگیزه حضور در جبهه ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر شهید بطور میانگین چهار بار نام شهدای عاشورا و امام حسین (ع) و چهار بار نام امام خمینی (ره) و تبعیت از ولایت فقیه را در وصیت نامه خود درج و بر آن تاکید کرده است، گفت: این موضوع بیانگر عمق معرفت شهداء به جایگاه ولایت فقیه است که به میزان اعتقاد به ولایت ائمه معصومین (ع) و اطاعت از آنان، مساله ولایت پذیری از ولی فقیه و تبعیت از ایشان را پذیرفته و بر آن الزام داشتند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.