وزارت امور خارجه امريکا در پي افزايش نگراني از مسائل امنيتي، دستور کاهش شمار ديپلمات‌ها و کارکنان امريکايي در سفارت خود در طرابلس، پايتخت ليبي را صادر کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، خبر کاهش شمار کارکنان سفارت امريکا را روز پنجشنبه يک مقام عالي رتبه وزارت امور خارجه امريکا که خواست نامش فاش نشود منتشر کرد.

سفارت امريکا در اين کشور آفريقايي تا قبل از اين نيز با شمار کاهش يافته کارکنان در پي تظاهرات گسترده علیه فیلم ضداسلامی و حمله‌اي که سفير امريکا در ليبي و سه امريکايي ديگر کشته شدند فعاليت مي‌کرد. اين تظاهرات عليه کنسولگري امريکا در بنغازي به خاطر انتشار فيلم ضد اسلامي ساخته شده در امريکا صورت گرفت.

اين گزارش مي‌افزايد، اين مقام امريکايي ادعا کرد که کاهش کارکنان در سفارت طرابلس در انتظار يک بازنگري امنيتي در «اوايل هفته آتي» (ميلادي) با رويکرد حفظ کارکنان «به محضي که شرايط اجازه دهد» است.

اين مقام رسمي امريکا به امريکايي‌ها در ليبي نسبت به تظاهرات بيشتر در بنغازي و طرابلس طي روز جمعه هشدار داد.

کريستوفر استيونز، سفير امريکا در ليبي سه‌شنبه گذشته و سه تن از کارکنان ديگر کنسولگري امريکا در پي درگيري گروهي از تظاهرکنندگان خشمگين در نزديکي ساختمان کنسولگري در شهر بنغازي ليبي کشته شدند.

در همين حال، رسانه‌هاي امريکايي روز جمعه گزارش کردند که نگراني‌ها از نبود امنيت براي امريکاييان در ليبي مانع ديدار عوامل اطلاعاتي و بازرسان اف بي آي از کنسولگري امريکا در بنغازي شده و آن‌ها را بر آن داشته است تا به بازسازي اين حمله به کنسولگري در فاصله ۴۰۰ مايلي طرابلس بپردازند.

جهان اسلام خشم خود را از توليد و انتشار اين فيلم موهن ضد اسلامي تحت حمايت امريکا به بهانه «آزادي بيان» ابراز کرده‌اند. اين فيلم به حضرت محمد (ص) توهين و اسلام را يک دين سرکوبگر معرفي کرده است.

معترضان در سراسر جهان اسلام و همچنين در کشورهاي غيرمسلمان با برگزاري تظاهرات در اعتراض به حرکت‌هاي موهن غربي به سوي سفارت امريکا در کشور خود راهپيمايي کردند و پرچم اين کشور را به آتش کشيدند. در پي اين حمله واشنگتن بيشتر کارکنان خود را از سفارت ليبي خارج و سفارت خود را در يمن تعطيل کرد.

مسلمانان در ايران، ترکيه، سودان، يمن، تونس، بنگلادش، اندونزي، مالزي، هند، عراق، مراکش، سوريه، کويت، نيجريه، کنيا، استراليا، انگليس، امريکا، فرانسه و بلژيک و همچنين غزه و کشمير براي محکوم کردن ساخت فيلم موهن به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) پيامبر اسلام، تظاهرات متعددي برگزار کرده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار