مصرف مداوم پیاز برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان به وی‍ژه در زنان سالمند مفید است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محققان دریافتند که یک ترکیب طبیعی موجود در پیاز نقش موثری در تقویت استخوان و کاهش خطر ابتلای آن به پوکی ایفا می‌کند. پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد، اسید فولیک، مقدار کمی آهن، مس، روی و انواع و یتامین‌های B است.

پیاز تاثیر شفابخشی روی قلب دارد و یکی از مهمترین خواص آن به شمار می رود. به گفته پژوهشگران مصرف نصف یک پیاز متوسط در روز از مقدار کلسترول بد خون به میزان 30 درصد می‌کاهد و به جای آن کلسترول خوب را افزایش می‌دهد.

پیاز همچنین فشارخون و قندخون را تنظیم می‌کند و مانند سیر، یک آنتی‌بیوتیک طبیعی و قوی است و طیف وسیعی از عفونت‌ها و میکروب‌‌های بیماری‌زا از اسهال گرفته تا بیماری سل را درمان می‌کند.

مصرف پیاز به صورت پخته همچنین برای جلوگیری از سرماخوردگی و کاهش سرفه و رفع مشکلات مجاری تنفسی مفید است. پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی بوده و قادر است روند تغییر شکل سلول‌ها را که منجر به سرطانی شدن آنها می‌شود، متوقف کند و گوگرد موجود در پیاز برای رشد مو مفید است.

مصرف پیاز برای درمان یبوست، بی‌‌خوابی، میگرن، چاقی، ورم گلو، پروستات، بواسیر، یرقان و بسیاری از دیگر بیماری‌ها مفید است. محققان اخیراً نیز بر اساس تحقیقات خود به این نتیجه رسیده بودند که پیاز یکی از سبزی‌هایی است که بیشترین احساس لذت و شادی را به همراه می‌آورد و هویچ، لوبیا، موز و سیب‌زمینی در رتبه‌های بعدی قرار دارند./س

برچسب ها: پیاز ، استخوان ، سالم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.