يک تحليل‌گر نظامي امريکايي مي‌گويد، موساد، سازمان جاسوسي رژيم اسراييل حمله به کنسولگري امريکا در شهر بنغازي ليبي را سازمان‌دهي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، "گوردن داف" در گفت‌وگويي با پرس تي‌وي بيان کرد، نيروهاي رژيم اسراييل فيلم ضداسلامي را توليد و منتشر کردند و اين کار منجر به حمله به کنسولگري امريکا در بنغازي شد.

"کريستوفر استيونز"، سفير امريکا و سه تن از کارکنان ديگر کنسولگري امريکا در ليبي ۱۱ سپتامبردر پي درگيري گروهي از تظاهرکنندگان خشمگين در نزديکي ساختمان کنسولگري در شهر بنغازي ليبي کشته شدند.

اين حادثه در حالي رخ داد که بسیاری از مردم عليه اين فيلم ضداسلامي ساخته شده در امريکا تظاهرات کردند.

وي افزود: «ما اعتقاد داريم سازمان موساد اسرائيل همه چيز را در حمله به کنسولگري امريکا در بنغازي سازماندهي و طراحي کرد» و اين حادثه هيچ ربطي به مردم ليبي نداشت.

داف با اشاره به سخنراني روز پنجشنبه بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم اسراييل در مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک تاکيد کرد: «شخصي مانند نتانياهو که خود تندرو و افراطي است، عجيب است که در مورد ديگران سخن بگويد.»

نتانياهودر سخنراني خود در مجمع عمومي سازمان ملل گفت، جنبش‌هاي مردمي عربي که خواستار تغيير در ساختارهاي رهبري ظالم در خاورميانه هستند، نشانه‌ قرون وسطايي به شمار مي‌آيد.

نخست وزير رژيم اسراييل افزود، اعتراضات اخير در منطقه نشان دهنده «نيروهاي قرون وسطاي اسلامی راديکال» است.

وي مدعي شد: «نيروهاي قرون وسطي راديکال به دنبال برتري بر تمام مسلمانان هستند ... آن‌ها خواستار از بين بردن آزادي و پايان دادن به جهان مدرن هستند.»

داف خاطر نشان کرد: « تمام کاري که نتانياهو توانست بکند اين است که وي رهبران جهان در سازمان ملل را متقاعد کرد که در تلاش است در انتخابات امريکا مداخله کند. امري که ما امريکايي‌ها از آن بيزاريم.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار