در حالي بيش از دو هفته از انتشار فيلم موهن ضد اسلامي مي گذرد مسلمانان همچنان به اعتراض و تظاهرات خود ادامه مي دهند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،‌روز گذشته تظاهرات گسترده در لبنان ، عراق و يمن برگزار شد . در تظاهرات عراق مردم خواستار تحريم کالاهاي آمريکايي شدند .
تظاهرات و تجمعات در شهرهاي عراق عليه فيلم موهن آمريکايي به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص) ادامه دارد. شهروندان عراقي تجمع بزرگي را در شهر بصره برگزار کردند. در اين  تجمع نمايندگان گروه هاي مختلف مردمي و مذهبي و سياسي حضور داشتند. شرکت کنندگان عراقي از سازمان ملل خواستند با تصويب قطعنامه اي الزام آور توهين به اديان آسمان جرم شناخته شود.
در اين تجمع که مسيحيان عراقي نيز حضور داشتند، تاکيد شد توهين به پيامبر اعظم(ص) توهين به بشريت است. شرکت کنندگان در اين نشست از مواضع رئيس جمهور آمريکا درباره اين فيلم انتقاد کردند و خواهان موضع گيري قاطع اسلامي در برابر حملات خصمانه مکرر غرب عليه اسلام شدند.
صلاح الدين البطاط دبير کل موسسه الرافدين گفت: نبايد از آزادي بيان براي حمله به ديگران استفاده شود. همه آزادند از آزادي بيان خود استفاده کنند ولي نبايد به ديگران آسيب بزنند. اين فيلم موهن تنها آسيب زدن به يک فرد و گروه مشخصي نبوده بلکه توهيني به بيش از يک و نيم ميليارد مسلمان در جهان و توهيني به خاتم پيامبران،همه اديان و بشريت بوده است.
داغبر الموسوي مشاور امور عشائر رئيس جمهور عراق گفت: اين توهين بسيار زشت وبزرگ است و شخصيت بزرگ ترين نماد امت اسلامي را هدف قرار داده است. غربي ها و صهيونيست ها تنها انتظار نداشته باشند که مسلمانان تنها با برگزاري اين تظاهرات به محکوم کردن اين فيلم بسنده نمي کنند بلکه واکنش هاي بيشتري رخ خواهد داد.
اسعد الکعبي نماينده جنبش اسلامي سيد الشهدا گفت: همه ملت هاي اسلامي بايد انقلابي يکپارچه اي به راه اندازند و قدرت و اراده واقعي خود را نشان دهند.
شرکت کنندگان عراقي در اين نشست خواسته هاي متعددي را مطرح کردند. در اين نشست بر اهميت تقويت همزيستي ميان اديان و احترام متبادل ميان اديان آسماني و نمادهاي ديني آنان تاکيد شد.
هزاران يمني نيز در شهر صعده در شمال يمن در اعتراض به فيلم موهن آمريکايي و کاريکاتورهاي زشت عليه پيامبر اسلام(ص) تظاهرات کردند. شهروندان يمني همچنين با سر دادن شعارهايي حضور نيروهاي آمريکايي در اراضي يمن و تبديل شدن پايگاه هاي نظامي يمن به پايگاه هاي آمريکايي را محکوم کردند.
 در ادامه خشم و غضب جهاني عليه فيلم موهن به ساحت مقدس پيامبر اعظم(ص)، تظاهرات گسترده اي در خيابان هاي شهر صعده برگزار شد. شرکت کنندگان در اين تظاهرات پارچه نوشته هايي عليه رئيس جمهور و سفير آمريکا در يمن داشتند. يمني ها از کم کاري برخي از کشورها در اجازه ندادن به برگزاري تظاهرات براي محکوم کردن اين فيلم موهن انتقاد کردند و از دولت يمن خواستند کالاهاي آمريکايي را تحريم کرده و نيروهاي تفنگدار آمريکايي را از يمن اخراج کند. تظاهرکنندکان در بيانيه پاياني خود از جهان اسلام خواستند با اعمال فشار بر دولت هاي خود قانوني را تصويب کند که به موجب آن توهين به اديان و مقدسات اسلامي جرم شناخته شود. يمني ها همچنين خواهان محاکمه عاملان توهين به پيامبر اعظم(ص) و حذف فيلم از پايگاه هاي اينترنتي شدند.
عزيز راشد سخنگوي حزب بعث سوسياليست يمن گفت: خواهان اخراج نيروهاي آمريکايي از اراضي يمن هستيم. حضور نظاميان آمريکايي در يمن  ضد حاکميت يمن و قانون اساسي اين کشور است.
فيصل الهطفي مسئول فرهنگي جنبش حوثي ها گفت: از جهان اسلام مي خواهيم به فشارهاي خود عليه دولت هاي خود ادامه دهند تا توهين هاي آمريکا و کاريکاتورهاي فرانسوي جرم شناخته شده و جنايتکاراني که به پيامبر اعظم(ص) توهين کردند محاکمه شوند و اين فيلم ها و کاريکاتورها از پايگاه هاي اينترنتي حذف شود. هر دولتي که اين اقدمات را انجام ندهد به معناي آن است که با عاملان توهين در به مقدسات اسلامي شريک است.
علاوه بر اين زنان وابسته به احزاب و گروه هاي ملي لبنان با برگزاري تجمع در برابر دفتر سازمان ملل در مرکز شهر بيروت اقدام آمريکا و فرانسه توهين به پيامبر اسلام(ص) را محکوم کردند. شرکت کنندگان در اين مراسم يادداشت اعتراض آميزي را به نماينده سازمان ملل در لبنان تقديم و توهين به انبيا و اديان الهي را محکوم کردند.
اين بار زنان لبناني از بخش ها و گروه هاي مختلف اين کشور يکصدا درخواست مشترکي را از سازمان ملل مطرح کردند. زنان مسلمان و مسيحي لبنان هيچ اختلافي در دفاع از مقدسات خود ندارند. اين زنان تاکيد مي کنند تنها با واکنش قاطع جمعي مي توان مانع از تکرار اين توهين ها در آينده شد. اين شرکت کنندگان خواهان اتخاذ تدابيري فراتر از محکوم کردن شدند.
خديجه سلوم مسئول هيئت هاي زنان در جنبش حزب الله لبنان گفت: پيام اين تجمع، محکوم کردن توهين به پيامبر اعظم(ص) و هر نوع مقدسات الهي است که ممکن است در آينده هدف اين توهين ها قرار گيرد.
اقبال صعب عضو کانون زنان لبنان گفت: ما اين اقدامات عجيب و غريب در توهين به اديان الهي را محکوم مي کنيم. ما از همه اديان يد واحدي هستيم و اين اقدامات را محکوم مي کنيم.
ميرنا زخريا مسئول بخش زنان در جريان المرده گفت: محکوم کردن کافي نيست و تنها يک موضع گيري اوليه است. بايد تلاش کرد عاملان اين اقدامات زشت را بازخواست کرد. در صورتي که بازخواست نشوند بار ديگر دست به اين توهين ها مي زنند.
خبرنگار اين شبکه افزود: زنان شرکت کننده در اين تجمع تاکيد دارند زنان مي توانند در بيداري کردن جوامع خود براي مقابله با اقدامات زشت عليه اديان آسماني نقش داشته باشند. زماني که اين توهين ها رخ مي دهد عليه زن،مرد ،کودک و پير هر جامعه اي است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار