عصر امروز مردم از گرمای 42 درجه به رودخانه‌های شهرهای شمالی خوزستان پناه برده و تن به آب خنک رودخانه ها سپردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛به دلیل افزایش چشمگیر دمای هوا، گرمای 42 درجه و شرجی 92 درصد در شهرهای خوزستان مردم این استان در روزهای نخست پاییز به رودخانه‌ها پناه بردند.

بر اساس این گزارش، مردم در شهرهای شمالی استان به ویژه شوشتر، شوش، دزفول، گتوند، مسجدسلیمان از گرمای شدید به رودخانه‌های دز، کرخه، شطیط، گرگر پناه برده و تن به خنکای امواج رودخانه ها سپردند.

بر این اساس، حضور گسترده مردم در کنار رودخانه‌های شاخص به ویژه شهرهای شوشتر و دزفول بار دیگر مناظر مشابهی را در ایام تابستان تداعی می‌کند.

عزیمت مردم از شهرهای اهواز، امیدیه، ماهشهر، هندیجان به شهرهای شمالی خوزستان به ویژه شوشتر و دزفول باعث شده است تا سواحل رودخانه‌های این دو شهر مملو از مسافر و گردشگر شود.

در ساعات آتی باید شهرداری‌ها برای خدمات رسانی به ویژه خدمات ایمنی در کنار سواحل رودخانه بسیار هوشیار و کارا باشند چرا که در ایام تابستان سال‌جاری 35 نفر در خوزستان در رودخانه‌ها غرق شده اند.

این نخستین سالی است که شرایط در هفته نخست پاییز از نظر دمایی و میزان رطوبت نسبی در خوزستان تا 42 درجه سانتیگراد و 92 درصد رطوبت می‌رسد./س
برچسب ها: خوزستان ، گرما ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.