خطیب جمعه لیكك با اشاره به افزایش سن ازدواج جوانان و كاهش جمعیت كشور، گفت: برای رفع این معضل اساسی می بایست موانع ازدواج هر چه سریعتر در جامعه برطرف شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، حجت الاسلام 'رحمت الله سیادت' در خطبه های نماز جمعه لیكك افزود: برخی افراد به اشتباه بیان می كنند جمعیت كمتر موجب رشد و توسعه كشور می شود در حالی كه كاهش جمعیت عقب ماندگی و توسعه نیافتگی را به دنبال دارد.
وی بیان كرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری چنانچه جمعیت ایران به 150 میلیون نفر نیز برسد مشكل اقتصادی خاصی پیش نمی آید.
سیادت مهریه های زیاد، چشم و همچشمی، ترس از ازدواج و توقعات بیجا را از عمده ترین مشكلات موجود بر سر راه ازدواج اعلام كرد و خواستار حذف این رسوم نادرست از سوی متولیان امر شد.
وی به مشكلات شهرستان بهمئی در زمینه های مختلف اشاره كرد و اظهار داشت: مسوولان استانی و شهرستانی قول مساعد دادند تا خردادماه سال 92 آب شرب از طریق سد كوثر به شهر لیكك انتقال یابد.
سیادت بیكاری را مشكل مهم بهمئی دانست و عنوان كرد: این شهرستان فاقد هرگونه كارخانه و یا واحد تولیدی بوده و به همین دلیل نرخ بیكاری در آن از سایر شهرستان های كهگیلویه و بویراحمد بیشتر است.
وی مناسبت هایی از قبیل سالروز ولادت امام رضا (ع)، شكست حصر آبادان در سال 60، روز آتش نشانی، هفته سلامت و هفته گردشگری را گرامی داشت و تبریك گفت./س
برچسب ها: موانع ، ازدواج ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.