بخش عربی خبرگزاری رویترز امروز در گزارشی با اشاره به اظهارات نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: این اعتقاد به طور گسترده ای وجود دارد که اسرائیل تنها دارنده زرادخانه اتمی در خاورمیانه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش عربی رویترز، در گزارشی سخنان نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل را به منزله عقب نشینی وی از طرح حمله به ایران تا پایان سالجاری ارزیابی کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تحلیلها درباره سخنرانی اخیر نتانیاهو که در آن با استفاده از  نقاشی کاریکاتورگونه از یک بمب که فیتیله آن روشن شده، تلاش داشت خط قرمز علیه فعالیتهای هسته ای ایران را نشان دهد، ادامه دارد.

بنابراین گزارش، این اظهارات نتانیاهو باعث شده که تحلیلگران اسرائیلی از عقب نشینی وی درباره طرح حمله احتمالی به ایران یاد کنند.

از سوی دیگر، آویگدور لیبرمن امروز در پاسخ به سوال رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو حتی در صورت شکست تحریمهای آمریکا و اروپا علیه فعالیتهای هسته ای ایران وارد فاز نظامی نخواهد شد.

دان مارگالیت تحلیلگر روزنامه صهیونیستی اسرائیل هایوم نیز اظهارات نتانیاهو را به معنای اعلام آتش بس وی در تنشهای علنی با اوباما طی هفته های اخیر دانست.

رویترز تاکید می کند: این در حالی است که همگان معتقدند اسرائیل تنها دارنده زرادخانه اتمی در خاورمیانه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار