پايگاه خبري اوپد نيوز در مقاله اي به قلم "استفن لندمن" به بررسي رويكرد رسانه هاي غربي در همراهي با دولت هاي استعمارگر در جنگ عليه مسلمان پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، در اين مقاله آمده است: تاكنون امریکا برخلاف تبليغات خود، با مسلمانان با احترام برخورد نكرده است. هالیوود و رسانه های غربی در سناريوي جنگ عليه اسلام، نقش پيشرو را بر عهده دارند.
هاليود دهه هاست كه در اين مسير گام بر مي دارد . آنها در تلاش براي بي اعتبار كردن وجهه اسلام در جامعه غرب هستند.
اصول اسلامی از سوي آنان بطور كامل نادیده گرفته می شوند.  قرآن بين پيروانش و تمام انسان هاي آزاده، عشق، دوستی، صلح، آرامش، خوبي، مهربانی، بردباري را ترويج مي كند، نه تروریسم!
با این حال، مسلمانان در غرب و از طريق تبليغات منفي رسانه ها به عنوان "انسانهایی وحشي و بي رحم"(!) به تصویر کشیده شده اند.    
در غرب،مسلمانان برای ایمان و فعالیت ديني خود مورد آزار و اذیت قرار مي گيرند.  آنها را بازداشت مي كنند، در انزوا نگهداري مي كنند،حق برخورداري از وکیل را برايشان ناديده مي گيرند، محاکمه و دادگاه آنان بر اساس شواهد محرمانه و براساس اتهام های ساختگی صورت مي پذيرد.
در برخورد هاي تبعيض آميز نيز، آنها را به عنوان زندانیان سیاسی بارها دستگير كرده اند.  
مقامات دولت بوش بارها حاکمیت مقررات و قانون را براي تمامي گروه ها و نژادها نقض كرده اند. در مورد اوباما نيز چنين امري صادق است.
زندان گوانتانامو و شکنجه گاه ها مختلفي در سراسر جهان وجود دارد. در اين شكنجه گاه ها مسلمانان نيز به وفور ديده مي شوند. پس از حادثه يازده سپتامبر،رسانه ها مسلمانان را به عنوان دشمن شماره يك آمريكا نشان دادند.
پس از آن حادثه برخورد با زندانيان بی رحمانه و تحقیرآمیز بود. مجازات اضافی را به هر دلیل و یا بدون دليل بر زندانيان مسلمان اعمال مي كردند.
زندانيان مسلمان در مقايسه با ديگر زندانيان از حقوق کمتری برخوردار بودند. حتي در رژیم غذایی و مراقبت های پزشکی آنها نيز تبعيض قائل مي شدند.حتي زمانيكه براي آنها مراقبت هاي پزشكي لحاظ مي گرديد،بازهم به درستي درمان نمي شدند.
ارائه مواد غذایی بي كيفيت، غیر قابل خوردن در مورد زندانيان مسلمانان عادي مي باشد.      
تقریبا هر مسلمان زندانی در آمريكا بی گناه است. آنها قربانیان جنگ عليه ترور(پروژه آمريكایی)مي باشند.   
خانواده زندانيان مسلمان نيز در مضيقه مي باشند.  
رسانه های اصلي آمريكا خود نوعي پوشش براي بدترین جنایات ايالت متحده محسوب مي شوند. هنگامی که مقامات دولت بوش جنگ عليه اسلام را رسما اعلام کردند، رسانه ها نيز همراستا با دولت فعاليت خود را آغاز كردند.  اكنون نيز چنين سياستي را پيش گرفته اند.  
 رسانه ها قربانیان بي گناه خود را ابتدا متهم ساخته، و قبل از کیفرخواست و محاکمه آنها در دادگاه، افکار عمومی را آماده پذيرش آن مي كنند.
پوشش خبری آنها از خشونت ضد اسلامی مسلمانان عليه فيلم موهن متناقض مي باشد. آنها در اين مورد همه چيز را ناديده مي گيرند. در حقيقت اين اعتراضات جهاني مسلمانان نشان دهنده خشم آنها عليه جنگ های امپریالیستی در کشورهای اسلامی است. مردم تنها به خاطر اين فيلم زننده چنين خشمگين نمي باشند.
این فیلم استارت اين حركت مسلمانان مي باشد.      
در دهه شصت، تبعیض نژادی، خشونت های مربوط به پلیس، سلب حقوق مدنی، و فساد اقتصادی، خشونت در سراسر امریکا را گسترش داد.  محله هایي در شهرهاي شمالي ایالت متحده به آتش کشیده شد. دوباره نيز چنين خواهد شد و احتمال آن نيز بسيار زياد است.   
عوامل دیگری نیز در پشت اين فیلم ضد اسلامی نهفته است. نیروهای ناشناخته اي آن را تولید كرده اند.  رد پاي عوامل اسرائیل در اين سناريوي چند بعدي ديده مي شود. بي شك يهوديان هزينه هاي مالي اين پروژه را تقبل كرده اند. تقريبا آنان به اهداف مورد نظرشان رسيده اند.
رسانه ها از خشم مسلمانان در سراسر خاور میانه، آفریقای شمالی، آسیای مرکزی و جنوب آسیا و همچنین در جاهای دیگر  چهره اي خشن و تروريستي به تصوير كشيده اند.
در اين وقايع اخير، موضوع انتخابات ماه نوامبر آمریکا نيز در خور تامل است. نتانیاهو و اوباما رابطه گرمي با يكديگر ندارند. جاي هيچ شكي نيست كه رهبر اسرائیل از طرفداران ميت رامنی است،چرا كه ميت رامني در همراهي اسرائيل در جنگ عليه ايران تمايل بيشتري از خود نشان داده است.
اين در حاليست كه تاكنون اوباما از طرح رژيم اسرائيل براي حمله به ايران حمايت كاملي نكرده است.   
به احتمال زياد شخص نتانياهو برای این فیلم موهن به طور مستقیم مسئول مي باشد. اگر وي مستقيما دخالت نداشته باشد، افراط گراهايي در دولت او حضور دارند،كه با اين سناريوي موهن مربوط مي باشند.  این فيلم نشان دهنده اهداف شوم موساد است.  هدف آنها تضعیف سیاسی اوباما و دامن زدن به جنگ است.
تبلیغات ضد اسلامی بر روي اتوبوس هاي شهري سان فرانسیسکو نوع ديگري از اين جنگ پشت پرده مي باشد.  "پام گلر" طراح اين تبليغ مي باشد. رسانه های آمریکايي نوشته هایش را بارها منتشر كرده اند.رسانه هاي آمريكايي با وي بارها مصاحبه و فعاليت هايش را پوشش كامل داده اند.
او و "رابرت اسپنسر" موسسه دفاع از آزادي و توقف اسلامگرايي در آمريكا را تاسيس كرده اند.  جالب اين است كه رسانه هاي آمريكا تعامل بسيار نزديكي با اين موسسه و اهداف اين افراد داشته اند.
شارلی ابدو نيز با عمل خود به خشم مسلمانان و گسترش اعتراضات دامن زد.  این نشریه، کاریکاتورهای موهني از پیامبر اسلام منتشر كرده بود.  
"جرارد بيارد" سردبير این نشریه مدعي ست كه وي اينكار را براي مورد تمسخر قرار دادن فیلم ضد اسلامی انجام داده است. او واکنش خشونت آمیز را نامعقول و بي معني ناميده است. "استفان چاربونیر" مدیر تحریریه اظهار داشت: "ما باید این حق را داشته باشيم كه بتوانيم آزادانه افكار و عقايدمان را بيان كنيم".
"بارد" در ادامه اظهار داشت كه شارلی ابدو یک نشریه ضد مذهبي مي باشد.   
برخلاف مسلمانان،مسیحیان و یهودیان مي توانند آزادانه در فرانسه، آمریکا و دیگر کشورهای غربی بدون مشكلي دين خود را اعلام نمايند، اما  تنها مسلمانان هستند كه برای بيان اعتقادات و دين خود ناعادلانه مورد هجوم غرب و حاميان قرار مي گيرند.
آيا در اين جوامع كسي در دفاع از حقوق آنها صحبت مي كند؟ هیچ کس در مكان هاي مهم و یا در رسانه هاي قدرتمند نمي تواند براي مخاطبان عظيم خود در آمریکا و در سراسر اروپا چنين فعاليت داشته باشد يعني چنين امكاني برايشان فراهم نشده است.
جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، در اين مورد مدعی است: "ما در اين مورد-انتشار كاريكاتور-موضع خاصي نداريم". "براي ما فقط هدف چاپ اين كاريكاتور مهم است".
قطعا چنين اظهاراتي خود نوعي تائيد غير مستقيم تلقي مي گردد.  مقامات فرانسوی نیز حمایت خود را از اینکار با ارعای "آزادی بیان" اعلام داشتند.
يكبار سعی کنید در فرانسه در مورد هولوکاست صحبت كنيد آن موقع متوجه مي شويد كه آنها از چه نوع آزادي بيانی حمايت مي كنند.  در غرب شما نمي توانيد در مورد جنایات اسرائیل در تلویزیون ایالت متحده و یا در نشریات جریان اصلی موضع منصفانه و عادلانه داشته باشيد.  
رسانه های اصلي در آمریکا و دیگر کشورهای غربی عمدتا در راستاي سرکوب حقیقت و افشای کامل حقايق عمل مي كنند. در مقابل به حمايت از جنگ و امپراليسم و دیکتاتورها سوق دارند. آنها دولتهای مستقل را تروریست و تهديد برای صلح جهاني مي نامند.  
اوباما از روز اول، جنگ های متعدد علیه کشورهای مسلمان را به راه انداخت. عراق اشغال شده باقی می ماند و ده ها هزار نفر از نیروهای رزمی ایالت متحده همچنان در آن کشور حضور دارند.
جنگ در افغانستان نیز دامن زده شد.  به نظر می رسد هیچ پایانی هنوز برای آن مطرح نمی باشد. اوباما لیبی را نابود ساخت. هزاران غیر نظامی را کشت.  خشونت ها در سراسر کشور لیبی حاکم شد.  
او از بدترین استبداد بحرین، نقض آزادی های دموکراتیک، و آزار و اذیت خود عليه فعالان در بحرین نیز حمایت کرد.  
او جنگ های پروکسی علیه سومالی، یمن، و به طور غیر مستقیم علیه فلسطینیان را با میلیاردها دلار کمک مالی به اسرائیل به راه انداخته است.
در مسئله سوریه نیز چنین رویکردی دارد. جنگ با ایران نیز در دستور کار آتی انها قرار دارد.
در پايان اينكه از ژانویه سال 1991، آمریکا میلیون ها نفر را در خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه (مسلمانان) کشته است. بیشتر آن کشته شدگان غیرنظامی بودند. بسیاری از آنها کودکان بودند.
در عوض، روزنامه تایمز تعهد اوباما به برقراری دموکراسی در خاورمیانه را تحسین می کند.   
میلیون ها نفر در منطقه خواستار صلح و آزادی می باشند نه جنگ، اشغال، نسل کشی و نابودی را که ره آورد غرب براي كشورهاي خاورميانه مي باشد. 
برچسب ها: هالیوود ، اسلام ، جنگ ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار