نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، گفت: بايد از ظرفیت‌هاي حج برای تبیین شخصیت بزرگوار پیامبر اسلام و افشای توطئه‌های بین المللی علیه اسلام و مسلمانان استفاده شود.

به گزارش خبرنگارسياسي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در نمازجمعه امروز پيش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران، گفت: مسلمانان داراي منافع مشترکي هستند و منفعت اقتصادی بسياري در حج وجود دارد و بايد وابستگی مسلمانان به غرب پایان یابد.

 وی ادامه داد: نخبگان مسلمان بايد در این موسم در کنار هم جمع شده و برای اقتصاد، بیکاری و استفاده از امکانات کشورهای اسلامی تصمیم گیری كرده و درمراسم حج می توانند مشکلات جهان اسلام را بررسی و حل کنند.

 قاضی عسگر به تجاوزگري‌هاي رژیم جعلي صهیونیستی برای نابودي مسلمانان اشاره کرد و اظهار داشت: چرا باید یک کشیش نادان به خود جرات دهد قرآن را به آتش بکشد و یا با ساخت فیلمی موهن به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام توهین شود در حالی که بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان به مقدسات خود اعتقاد دارند و از آن حمايت مي كنند.

 وی افزود:  مقابله با استکبارجهاني در تحریم ها، امکانات سیاسی و اقتصادی راه حلی برای پایان دادن به این اهانت‌ها بوده و غرب در حال فروپاشی است و جنبش وال استریت نشانه این واقعیت مهم  است.

 قاضي عسگر تصريح كرد: اندیشه‌های بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران (ره) در تمام جهان گسترش یافته و اميدواريم که روزی پرچم پر افتخار اسلام بر بلندای جهان به اهتزاز درآید.

 نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت تاكيد كرد: جهان اسلام و ملت‌ها در كشورهاي اسلامي بايد مراقب باشند تا بهانه به دست دشمنان اسلام ندهند و پیش بینی‌های لازم انجام و براي  حضور در مسجد النبی و مسجد الحرام توسط بیشتر مراجع تصریح شده است.

 قاضي عسگر به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اهانت به مقدسات اهل سنت و حرام كردن اين عمل اشاره كرد و افزود: با این وحدت عظمت از دست رفته مسلمانان به آن ها برمي گردد و باید در اين حوزه به گونه ای عمل کرد که برای تشیع ایجاد جاذبه کند و رفتار شخصی حجاج ایجاد بغض و دشمني نکند.

وي ادامه داد: بايد از ظرفیت‌هاي حج برای تبیین شخصیت بزرگوار پیامبر اسلام و افشای توطئه های بین المللی علیه اسلام و مسلمانان استفاده شود.

قاضي عسگر اظهار داشت: مکه مکرمه به عنوان سرزمين وحي دارای امتیازات بسيار مهمي بوده كه در قرآن به برخی از آن‌ها اشاره شده از جمله اینکه سرزمين وحي ام القرا ناميده شده است و زمانی که زمین را آب فراگرفته بود اولین جایی که در آن خشکی ظاهر شد همین مکان کعبه بوده است.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت ادامه داد: مكه شهر امني است كه در آن نمي‌توان به هیچ حیوان تعدی کرد و خداوند بر اساس دعای حضرت ابراهیم(ع)، مکه را به عنوان شهری که امنیت کامل در آن برقرار بوده خوانده است.

قاضي عسگردر ادامه افزود: درسرزمين وحي، بالاترين سمت‌ها با پايين‌ترين قشر از مردم برابر بوده و هیچ کس حق فخر فروشی به دیگری را ندارد.

وی تصريح كرد: اولین خانه ای که خداوند برای عبادت تعيين كرد کعبه بوده که وسیله هدایت برای تمام جهانیان باشد و رب العالمين سرپرستی این شهر توسط متقین را در آيات نوراني يادآورشده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاكيد كرد: در سفر حج منافع دنیوی و اخروی بسياري وجود دارد، چرا كه اين شهر بر اساس پیمانی که خداوند برقرار کرده ، خانه ای پاک ، مطهر و ویژه پاکان و پرهيزگاران است.

قاضي عسگر ادامه داد: برگزاري مراسم وسيله‌اي براي قوام جامعه اسلامي بوده و امام باقر(ع) نيز فرمودند "تا کعبه برپاست دین هم برپاست".

وي در ادامه تصريح كرد: سفر نوراني حج، حاجيان را از گناهان پاک كرده و تا زمانی که آلوده به گناه نشده باشند نورانیت خود را حفظ می کنند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در پايان ضمن تبريك ولادت امام رضا (ع) و هفته دفاع مقدس خاطر نشان  کرد: خداوند  به تمام ما توفیق عنایت کند تا بتوانيم  پیروان خوبی برای آن امام بزرگوار باشيم .

انتهاي پيام/


برچسب ها: نمازجمعه ، حج ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار