فرمانده كل سپاه پاسداران با بيان اينکه هدف دشمن در جنگ نرم نيروهاي پيشتاز انقلاب اسلامي است،‌ گفت: وقتي رژيم صهيونيستي تهديدش عليه انقلاب اسلامي را انجام مي‌دهد آمريكايي‌ها به آنها هشدار مي‌دهند و اين دستاورد بزرگي است كه در بعد امنيتي انقلاب اسلامي به دست آمده و ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران سردار سرلشگر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در تجمع و رزمايش 20 هزار نفري بسيجيان استان البرز ضمن گرامي داشت هفته دفاع مقدس و تبريك به مناسبت ميلاد امام رضا (ع) گفت: امروز انقلاب اسلامي با عظمت‌تر از گذشته در جهان مي‌درخشد و به جهانيان اعلام مي‌داريم همچنان گوش به فرمان فرامين و دستورات پيامبر و دين او هستيم و آفرين بر شما كه چنين رزمايش بزرگي را برگزار كرديد.

وي ادامه داد: اميدواريم اين خروش و خشمي كه درجهان اسلام عليه مستكبرين جهان ايجاد شده فرو ننشيند تا ريشه ظالمان و دشمنان اسلام را براندازد.

فرمانده كل سپاه با بيان اينكه امروز حدود 24 سال از پايان جنگ تحميلي مي‌گذرد اظهار داشت: هر چه از آن دوران فاصله مي‌گيريم به عظمت و اهميت تاثير آن در ادامه راه الهي پي مي‌بريم.

سردار جعفري ادامه داد: درود بر خانواده شهدا، جانبازان، ايثارگران و همه آنهايي كه اين حماسه بزرگ را آفريدند و دستاوردهاي بزرگي را از دوران دفاع مقدس به ارمغان گذاشتند.

وي در ادامه سخنراني به دستاوردهاي انقلاب اسلامي از دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: اولين دستاورد بزرگ اين بود كه پيروز جنگ نظامي شديم و اين پيروزي نظامي عليه دشمن، ابتدايي‌ترين دستاوردي بود كه بدست آوريم.

فرمانده كل سپاه با بيان اين مطلب كه پيروزي خود را در سال 1361 به دست آورديم و موفق شديم تمامي سرزمين‌هاي اشغال شده كشورمان را آزاد كنيم گفت:  عدم اطمينان به صدام و هوشمندي امام  جنگ را تا 6 سال ديگر ادامه داديم و نتيجه آن صدور انقلاب به جبهه بود.

وي همچنين تصريح كرد: اهدافي را كه دشمن آغاز كرده بود تا جلوي پيشرفت انقلاب را بگيرد ميسر نشد و انقلاب اسلامي به بهترين نحو به جهان صادر شد.

سردار جعفري با اشاره به فرموده امام (ره) مبني بر اينكه ما در جنگ انقلاب را به جهان صادر كرديم گفت: حقيقتا صدور آرمان‌هاي انقلاب به جهانيان عكس اقدام‌هاي دشمن بود و استحكام پايه‌هاي انقلاب اسلامي ادامه پيدا كرد.

فرمانده كل سپاه محكم شدن پايه‌هاي نظام اسلامي را از ديگر دستاوردهاي دوران دفاع مقدس عنوان كرد و گفت: همانگونه كه امام(ره) فرمودند ريشه‌هاي انقلاب اسلامي را در جنگ پربار كرديم. امروز هم انقلاب اسلامي راه خودش را با افتخار ادامه مي‌دهد.

وي با اشاره به موج بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه گفت: موفقيت ما در جنگ نابرابر هشت ساله سبب استمرار انقلاب اسلامي شد و استمرار انقلاب اسلامي موجب به پا خاستن بيداري اسلامي در جهان شده است و درود به حماسه‌افرينان دفاع مقدس و بسيجيان كه همچنان پس از جنگ هم راه مقدس الهي را ادامه مي‌دهند و امروز شاهد حركت پرشتاب انقلاب اسلامي در جهان هستيم.

سردار جعفري اميد به موفقيت، استواري، پايداري و مبارزه در نظام‌هاي استكباري و ظالم سرمايه‌داري جهان را از ديگر دستاوردهاي به دست آمده از دوران هشت سال دفاع مقدس ياد كرد و گفت: اميدواريم كه با همت و عنايت الهي ظلم و استكبار جهاني برچيده شود و تمامي زمينه‌ها براي ظهور آقا امام زمان فراهم شود.

وي وارد كردن ضربه‌هاي تكان‌دهنده و  جبران ناپذير را به نظام استكباري را ديگر دستاورد انقلاب اسلامي در دوران 8 سال دفاع مقدس عنوان كرد و تصريح كرد:‌ حقيقتا رزمنده‌هاي عزيز ايران اسلامي در دوران جنگ تحميلي تمام برنامه‌هاي دشمن را به هم ريختند و نكته‌اي كه به آن مردم و به خصوصي بسيجيان بايد توجه كنند مقابله دشمنان ايران با نظام انقلاب اسلامي به خاطر همين پيامدها و ضربه‌هاي جبران ناپذيري است كه از انقلاب اسلامي دريافت كردند.

فرمانده كل سپاه با طبيعي خواندن توطئه دشمنان عليه انقلاب اسلامي اظهار داشت: اگر دشمن، دشمني نمي‌كرد ما بايد نسبت به درستي انقلاب اسلامي شك مي‌كرديم؛ دشمنان همه توطئه‌هاي كه در توانشان بوده انجام داده اند اما به جايي نرسيده‌اند.

سردار جعفري در ادامه به تلاش‌هاي دشمنان جهت ضربه زدن به انقلاب اسلامي در بعد نظامي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي، اقتصادي و امنيتي اشاره كرد و گفت: در بعد نظامي در دهه اول جنگ هشت ساله را بر ما تحميل كردند و سپس در دهه چهارم انقلاب اسلامي تهديدهاي نظامي را در دستور كار قرار داده‌اند و مي‌خواهند ما را از ادامه كار در راه انقلاب اسلامي بازدارند ولي حركت انقلابي مردم محكم‌تر شده است و به همين دليل است كه ديگر به خودشان اجازه نمي‌دهند بيشتر از اين تهديد نظامي كنند.

وي همچنين تصريح كرد: ما شاهديم كه وقتي رژيم صهيونيستي تهديدش عليه انقلاب اسلامي را انجام مي‌دهد آمريكايي‌ها به آنها هشدار مي‌دهند و اين دستاورد بزرگي است كه در بعد امنيتي انقلاب اسلامي به دست آمده و ارزشمند است.

فرمانده كل سپاه با بيان اين مطلب كه در بعد امنيتي دشمنان هرچه توانسته‌اند انجام داده اند و مي‌دهند يادآوري كرد: قبل از جنگ تحميلي ناامني‌هاي كردستان، خوزستان و هر منطقه‌اي را كه زمينه ايجاد ناامني را داشت بوجود ‌آوردند ولي با برخورد نيروهاي مردمي و بسيج  متوقف شدند.

سردار جعفري با بيان اين مطلب كه دشمنان با بزرگنمايي مشكلات سياسي و اجتماعي به دنبال دامن زدن بر اغتشاشات شهري بودند گفت: نمونه بزرگ اين فتنه را در سال 88 ديديم كه با حمايت قاطع آمريكايي‌ها به وقوع پيوست ولي با هوشياري مردم آن فتنه نيز خنثي شد و 9 دي پاسخ كوبنده و محكم به تهديدات دشمن بود.

وي تاكيد كرد: 9 دي درس بزرگ و اساسي را به دشمن داد.

فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه بايد هوشياري حفظ شود تا دشمنان از تهديدات امنيتي نتوانند بهره‌اي ببرند گفت: به دليل امنيت ملي خوبي كه در كشور حاكم است تلاش‌هاي آنها بي‌نتيجه خواهد ماند.

سردار جعفري در ادامه به تهديدات دشمن در بعد اقتصادي اشاره كرد و گفت:‌ تهديدات اقتصادي از دوران دفاع مقدس شروع شده و تاكنون ادامه داشته و امروز به اوج خود رسيده هرچند اين تهديدات نيز نفس‌هاي آخر خود را مي‌كشد و معتقديم بايد به خاطر باقي ماندن پرچم لا‌اله‌الاالله سختي‌ها را تحمل كرد و استمرار انقلاب اسلامي ما سختي‌هاي اين تهديدات را از بين خواهد برد.

وي با درخواست اين موضوع كه مسئولان بايد همت كنند تا مشكلات اقتصادي برطرف شود گفت: ما در كشورمان از سرمايه‌هاي انساني و ذخاير عظيم اقتصادي بهره‌مند هستيم و بايد از آنها به نحو احسن استفاده شود.

فرمانده كل سپاه تلاش دشمنان را در تهديدات سياسي، ايجاد رعب و وحشت در بين مردم و نگراني ياد كرد و گفت: امروز هم با دامن زدن به شبهات سياسي آنها راه خود را ادامه مي‌دهند تا مسلمانان منطقه را نسبت به ايران بدبين كنندكه البته آنها اين حرفها را باور ندارند.

سردار جعفري تهديد در بعد فرهنگي را از ديگر تهديدات پيش روي انقلاب اسلامي بر شمرد و گفت: تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي را كه دشمن مدتها است شروع كرده امروز به جنگ نرم فرهنگي تبديل كرده است كه البته مقام معظم رهبري هم فرمودند دشمن با ما جنگ فرهنگي مي‌كند و ما در چنين جنگي قرار داريم.

وي هدف دشمن از تهديدات فرهنگي را ايجاد تزلزل در باورها و اعتقادات مردم دانست و  افزود: امروز اقدامات خوبي در بسيج براي مقابله با اين نوع تهديد صورت گرفته است.

فرمانده كل سپاه با بيان اين مطلب كه دشمن هر اندازه كه تهديدات خود را بيشتر مي‌كند بازتاب آن منفي‌تر مي‌شود اظهار داشت: با تبعيت از مشي الهي بر نقشه دشمنان غلبه خواهيم كرد و خشم مسلمانان دامن آنها را خواهد گرفت.

سردار جعفري خطاب به بسيجيان گفت: يك بسيج و مدافع انقلاب كه قدر ميهن انقلاب خود را مي‌داند و دين خدا را ياري مي كند بايد به تكليف امروز خود بيشتر از گذشته پي ببرد .

وي با بيان اين مطلب كه اين آمادگي‌ها يك بعد سازماني دارد كه سپاه به عنوان متولي بسيج وظيفه دارد براي اين آمادگي‌ها بستر سازي كند افزود: بسترسازي‌هاي خوبي را در ابعاد امنيتي سياسي، اجتماعي و فرهنگي در بيان بسيجيان ايجاد كرده‌ايم چرا كه هر كدام از تهديدها يك سازمان خاص را طلب مي‌كند و اين سازمان‌ها براي مقابله با انواع تهديدات دشمن فراهم شده است.

فرمانده كل سپاه در ادامه به تشكيل گردان‌هاي امام حسين،‌امام علي، عاشورا و بيت‌المقدس براي مقابله با تهديدات دشمنان اشاره كرد و گفت:‌ پيش‌بيني ما از پيشرفت کار گردان‌ امام حسين بسيار خوب و حتي 5 سال جلوتر است و امروز بيش از 400 گردان امام حسين آماده دفاع هستند  واين سطح آمادگي در دوران دفاع مقدس هم نبوده است.

وي نقش گردان امام علي (ع) را مقابله با تهديدات امنيتي دانست و اظهار داشت: استقبال خوبي از سوي بسيجيان در گردان امام علي(ع) صورت گرفته است و بيش از 100 گردان امنيتي به نام امام علي (ع) تشكيل شده است كه در آن بسيجيان آماده تامين امنيت و آرامش مردم هستند.

سردار جعفري با بيان اين مطلب كه گردان عاشورا از 20 سال پيش سازماندهي شده و امروز ماموريت‌هاي مشخصي دارد گفت:‌ گردان عاشورا از دو ماموريت اصلي و فردي برخوردار است؛‌در ماموريت‌هاي اصلي، وظيفه دفاع از هر كوي و برزن كه مورد هدف دشمن است را برعهده دارد و در بعد فردي بايد در مقابله با تهديدات اجتماعي، فرهنگي و سياسي با همكاري با ساير گردان‌ها حضور فعالي داشته باشد، يعني بيشترين نقش خود را در مقابله با جنگ نرم ايفا نمايد.

فرمانده كل سپاه تصريح كرد: بيش از سه هزار گردان عاشورا در كل كشور تشكيل شده است.

وي همچنين به تشكيل گردان بيت‌المقدس در سازمان بسيج اشاره كرد و ادامه داد:‌ گردان‌هاي بيت‌المقدس از طبقه‌بندي عظيمي براي دفاع در مقابل تهديدات دشمن تشكيل شده‌اند.

سردار جعفري تاكيد كرد: هم از نظر كمي و هم از نظر كيفي ميزان آمادگي بسيج به اندازه امروز نبوده است.

فرمانده كل سپاه در ادامه به تلاش دشمنان براي ضربه زدن به نظام انقلاب اسلامي در جنگ فرهنگي اشاره كرد و گفت: هدف دشمنان در جنگ فرهنگي نيروهاي پيشتاز انقلاب اسلامي و مدافعان اصلي انقلاب كه بسيجيان پاسدار و مومن هستند و براي مقابله با آنها بايد آمادگي‌مان را بالا ببريم.

وي افزود: امروز براي مقابله با تهديدات فرهنگي و در قالب حلقه‌هاي صالحين در سراسر كشور يك اقدام انقلابي خوبي دست زده‌ايم و با جذب بسيجيان به حلقه‌هاي صالحين از آمادگي خوبي برخوردار هستند و هر ماه به تعداد اين حلقه‌ها اضافه مي شود.

سردار جعفري با بيان اين مطلب كه اين ميزان آمادگي از الزامات وعده‌هاي الهي است كه بايد به صورت كامل فراهم شده تا زمينه ظهور آقا امام زمان(عج) فراهم شود گفت: وظايفي كه بر دوش بسيجيان است امروز در 4 موضوع افزايش مهارت و توان تخصصي بسيج در سازمان‌هاي مربوطه، تعميق معنويت و ايمان‌افزايي، عمق بخشيدن به بصيرت و عمل به موقع و به هنگام و هوشمند خلاصه مي‌شود.

فرمانده كل سپاه با تاكيد بر دو مقوله تعميق معنويت و ايمان‌افزايي و عمق بخشيدن به بصيرت خاطرنشان كرد: اگر در مورد سوم غفلت كنيم ممكن است از همراهي با كاروان انقلاب باز بمانيم و يا به صورت تماشاچي نظاره گر باشيم و يا خدايي نكرده جلوي انقلاب اسلامي را بگيريم.

وي در پايان در خصوص عمل به موقع و به هنگام و هوشمند بسيجيان نسبت به تك‌تك تكاليف انقلاب اسلامي اظهار داشت: مقام معظم رهبري نيز تاكيد داشتند بسيجيان عزيز در هر شرايطي بايد بصيرت  و آگاهي خود را تا بي‌نهايت حفظ كنند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: جعفری ، رزمایش ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار