روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در یادداشتی تاکید کرد که نتانیاهو درباره ایران با آتشی بازی می‌کند که نه فقط انگشتانش بلکه همه بدنش را خواهد سوزاند زیرا جنگ علیه ایران شوخی نیست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالباری عطوان" سردبیر این روزنامه در یادداشتی به سخنان تهدیدآمیز و خط قرمز کشیدن‌های وی اشاره کرد و نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دیشب در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اوج غرور و خود بزرگ‌بینی خواست درس اخلاق، عدالت و احترام به حقوق بشر بدهد، اما کسی برای او دست نزد و علاقه‌مند نقاشی‌اش درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و خطوط قرمزی که روی آن ترسیم کرده بود نشد.

سردبیر القدس العربی افزود: از نظر نتانیاهو، افراط‌گرایی فقط افراط‌گرایی اسلامی و تمدن فقط تمدن یهودی و اسرائیلی است.

نتانیاهو، که مدعی است برای برقراری صلح، امنیت و ثبات در منطقه تلاش می‌کند، مسئله فلسطین را به طور کلی نادیده گرفت و حتی سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، را، که بسیار ضعیف بود، محکوم کرد و آن را افترا نامید.

نویسنده این یادداشت به جنگ‌طلبی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت: سخنان نتانیاهو در واقع دعوت به جنگ یا دست‌کم آماده شدن برای آن بود زیرا وی خطر برنامه هسته‌ای ایران را با خطر نازیسم مقایسه کرد که به تمام معنا مقایسه‌ای مبتنی بر باج‌خواهی بود.

عطوان در ادامه این یاداشت به عامل واقعی تهدید در منطقه اشاره کرده و نوشته است: لازم نیست نتانیاهو یا دیگران درباره خطر ایران و برنامه هسته‌ای آن سخن بگویند زیرا خطر واقعی برای منطقه کلاهک‌های اتمی اسرائیل است که به سوی ما نشانه رفته است.

خطر واقعی و اصلی تروریسم اسرائیل از ۶۴ سال پیش تاکنون است که با استفاده از انواع جنگ‌افزارهای شیمیایی و نامتعارف اجساد کودکان غزه را متلاشی کرد و سوزاند.

اسراییل نتانیاهو همان رژیمی است که با استفاده از انواع سلاح‌ها و به کمک غرب به اصطلاح متمدن ملتی را به طور کامل از نقشه منطقه پاک کرد.

نویسنده یادداشت القدس العربی در ادامه به خوی جنگ‌طلبی صهیونیست‌ها اشاره کرده و افزده است: نتانیاهو همان‌گونه که اسلافش، همه دنیا را علیه عراق تحریک کردند، دیشب تلاش کرد همه دنیا را علیه ایران تحریک کند، این در حالی است که ایران تاکید می‌کند که برنامه هسته‌ای‌اش مسالمت‌آمیز است.

عبدالباری عطوان تاکید کرده است که تهدیدهای اسراییل، ایران را نمی‌ترساند و هر گونه تجاوزگری این رژیم با پاسخ کوبنده تهران مواجه می‌شود و این همان حق مشروعی است که در همه ادیان مورد تاکید قرار گرفته است.

وی در ادامه به باتلاقی که آمریکا امروز در افغانستان در آن فرو رفته اشاره کرده و افزوده است: نباید فراموش کنیم که آمریکا در حمله به کشوری محاصره شده و گرسنه مانند عراق و افغانستان، که حتی یک فروند هواپیمای قابل پرواز نداشت، شکست خورد.

نتانیاهو درباره ایران با آتشی بازی می‌کند که نه فقط انگشتانش بلکه همه بدنش را خواهد سوزاند زیرا جنگ علیه ایران شوخی نیست.

نویسنده یادداشت القدس العربی در ادامه تاکید کرده است: اگر قرار بر انتخاب میان اسراییل متجاوز و ایران مدافع از خویشتن، سرزمین و کرامتش باشد، به طور حتم همه در کنار ایران خواهند ایستاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۵ ۰۷ مهر ۱۳۹۱
واقعا هم جنگ علیه ایران شوخی نیست
آخرین اخبار