وزیر امور خارجه نیجر در گفتگوی اختصاصی با یک شبکه فرانسوی زمان آغاز جنگ را در شمال مالی نزدیک دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، محمد بزوم وزیر امور خارجه نیجر که در گردهمایی در باره مالی که چهارشنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد شرکت کرده بود، از احتمال بروز جنگ در شمال مالی سخن به میان آورد.

وی افزود: از مدت ها قبل این تفکر که تنها راه حل برای پایان دادن به بحران مالی راهکار نظامی است، تقویت شده است چرا که اکثر کسانی که شمال مالی را اشغال کرده اند، از اتباع مالی نیستند و طرحی برای این کشور ندارند.

وی در پاسخ به سوال مجری در مورد زمان آغاز دخالت نظامی بین المللی در شمال مالی، ضمن ابراز بی اطلاعی از زمان اجرایی شدن این طرح گفت: در حال حاضر باید منتظر نتیجه مذاکرات بود.

به دنبال برگزاری گردهمایی دیروز، باید منتظر نتیجه مذاکرات آتی در باره عملیاتی کردن طرح دخالت نظامی در شمال مالی ماند.

وزیر امور خارجه نیجر از مشارکت نیروهای نیجری در عملیات نظامی بین المللی در مالی خبر داد و ضمن اعلام تعهد نیجر به تصمیمات جامعه اقتصادی کشورهای شرق آفریقا خاطر نشان کرد تحولات مالی بیشتر از هر کشور دیگری به نیجر مربوط می شود.

وی تحولات مالی را با امنیت داخلی نیجر مرتبط دانست و تعیین شمار نیروهای نیجری ، از سه هزار و پانصد نیروی بین المللی که عملیات نظامی در مالی شرکت خواهند کرد را به تصمیمات جامعه بین الملل منوط کرد.
برچسب ها: مالی ، نیجر ، جنگ ، مسلحانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار