غروب های جمعه پر از دلتنگی است پر از گفته هایی نا گفته پر از سکوتی که سینه را به غروبش در هم می کنند...

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سینه ای که درد حضور دارد، دردی که با وجودش آرام میگیرد، آرامشی که تنها با دستان مردم صورت میگیرد، مردمی که هر یک به اندازه ای در تعجیل ظهور نقش دارند.
امید به ظهور حضرت مهدی (ع) همچون فانوسی است که افراد را از تلاطم خروشان اسیب های اجتماعی بیرون می کشد و راه سعادت را به آنان نشان می دهد.
یک کارشناس مذهبی اظهار داشت: مهدویت یکی از باورهای قلبی مردم شیعه است و می توان ان را به صورت یک اسیب شناسی قابل بررسی قرار داد زیرا این مجموعه همراه تحولات دانشی، هیجانی و عاطفی می باشد و مردم پیرو از ان می کوشند تا یاوری موعود را کسب کنند.
رمضانی در رابطه با یاوری موعود و پیروی از ان اذعان کرد: در باورها و اعتقادات مردم پیروی از موعود و باوری ان برای تعجیل در ظهورش با یکدیگر متفاوت است و اگر این باورها سالم و حاوی اعتقاداتی درست باشد جامعه را از اسیب ها دور می کند و حکومتی منطبق بااحکام و رفتار اسلامی پدیدار می گرداندو اگر نیز این باورها حاوی اعتقاداتی بی  اساس باشند جامعه را هر چه بیشتر از پیش دچار تردید و فریب می سازد.
وی در رابطه با افکار غلط و اعتقادات بر اساس در این باره افزود: گروهی از افراد که با سطح فکری پایین و با استناد به روایاتی که مضمونی چون اینگونه دارد که ظهور ولی عصر(عج) در زمان فساد صورت می پذیرد و یا ولی عصر(عج) در زمانی ظهور می کند که اکثر دنیا مشغول به فساد و جنایت هستند و سطح جهان را پر از عدل و داد می کند بر این باورند که هر گونه سد راهی در انجام فساد منجر به تاخیر ظهور امام (عج)می گردد.
رمضانی در ادامه افزود: اگرچه روایات صحیح می باشند ولی استنباط انان غلط است زیرا که پیامبر و دیگر امامان معصوم از ویژگی زمان ظهور گفتند نه از ویژگی رفتاری افراد قبل از غیبت و بین اين دو فرق است که بگوییم حضرت مهدی (عج) چون فساد زیاد شود ظهور می کند تا این که بگوییم ان حضرت در زمانی که فساد همه جا را فرا گرفته ظهور می کند با کمی تدبیر و عمقی نگری متوجه می شویم که زمان غیبت همچنین ويژگی هایی دارد ولی ویژگی تعجیل ظهور امام ایجاد دولتی عدالت خواه است.
وی در رابطه با تاثیرات مفید در خصوص اعتقادات درست ظهور و تعجیل ان اظهار داشت: مردم عاقل می دانند که ظهور امام نیاز به حکومت عدالت خواه دارد  و جامعه فاسد امام عدالت را نمی پذیرد و انان هرگز دولت عدالت موعود را تحمل نمی کنند و چنین افرادی که بر این باورند در جامعه با چشمی باز بر مسائل می نگرند و اول از همه خود و خانواده های خود را از اسیب ها و تضاد ها دور می کنند وباهر گونه فساد و تضاد که نمونه بارز ان الگوهای وارده از کشورهای غربی است با عمل به اصل امر به معروف ونهی از منکر با انان به مبارزه می پردازند.
رمضانی جامعه ای توانمند را یکی از ویژگی های انتظار واقعی دانست و اعلام کرد: انتظار واقعی روح ناامیدی را در دل انسان می خشکاند و جامعه منتظر جامعه ای با نشاط، توانمند و پرحرکت هستند که با شوق و اشتیاق و با رعایت اصول اخلاقی و قانونی در چار چوب دین با یکدیگر زندگی می کنند و خداوند در این باره این مردم می گوید: همه انسان ها در زیان و خسران قرار دارند مگر کسانی که ایمان اورند و عمل خوب انجام دادند.‌(سوره والعصر)
گفتنی است که اشکارا جرم و جرائم در کشورهای مسلمان کمتر از دگر کشورها می باشد و این حاکی از این مردان بلند سیرت است که عملی نا شایست برای تاخیر ظهور انجام نمی دهند و راهی جز راه او را نمی روند.
خوب است گاهی از عرش خود ساخته ی خود به فرش بیاییم و با دلی پاک و رفتاری نیکو به تعجیل فرج اماممان بکوشیم و دست بر زانو گذاشته و بایستیم در برابر پلیدی که می خواهد ما را از اماممان جدا سازد.
الهی دستم را توانا گردان تا به قوه خود تاثیر اندکی بر تعجیل امامم داشته باشد./ل
برچسب ها: سکوت ، غروب ، جمعه ، امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار