سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس همزمان با اجرا و پخش زنده برنامه های صبحگاهی و شامگاهی شبکه سهند در شهر جلفا، از ایجاد امکان ارتباط زنده تلویزیونی با بهره مندی از شبکه فیبر نوری در نقطه صفر مرزی در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، نجفی افزود: امکانات ایجاد شده در این نقطه از منطقه آزاد ارس که به همت شبکه سهند و مخابرات منطقه ایجاد شد، هم اکنون بعنوان یک زیرساخت رسانه ای زمینه حضور و ارتباط زنده رادیویی و تلویزیونی را برای شبکه ها و گروههای خبری مختلف فراهم آورده است.

وی گفت: پارک کوهستان که در 5 کیلومتری غرب شهر جلفا و در جوار رود ارس واقع است هم اکنون تمامی زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی را دارا بوده و مشکلات گردشگران در سالهای گذشته کاملا رفع شده است.

نجفی افزود: با طراحی و اجرای طرح جامع مخابراتی منطقه آزاد ارس در ماههای آتی، تمامی شهرکها و سایت های مختلف توریستی و صنعتی و اقامتی منطقه آزاد ارس از بستر ارتباطی بروز و سریع بهره مند خواهند شد.

مدیر ارتباطات زمینی و ماهواره شبکه سهند نیز با اشاره به صرفه اقتصادی این نوع ارتباط تلویزیونی افزود: با بهره مندی از این نوع ارتباط زنده تلویزیونی در هزینه های کلان ارتباط زنده با روش های قبلی صرفه جویی شده و امکان ارتباط در هر لحظه با صدا و سیما ممکن است.

اسماعیلی نیز در این خصوص اظهار داشت: این اولین تجربه در استان و حتی در کشور می باشد که با استفاده از شبکه فیبر نوری و پهنای باند 35 مگابیتی مخابراتی ارتباط زنده تلویزیونی از نقطه مرزی با مرکز صدا و سیمای آذربایجان شرقی ایجاد شد.

وی در ادامه گفت: این نوع ارتباط برای اولین بار در مرزهای کشور روی داد و در داخل کشور نیز در برخی از نقاط بین شهری نزدیک با استفاده از کابل فیبر نوری ارتباط زنده انجام شده بود و این در حالیست که برای اولین بار توانستیم با استفاده از زیرساختهای مخابراتی منطقه آزاد ارس بدون استفاده از شبکه مستقیم کابلی و دستگاه های SNG در فاصله 140 کیلومتری با بهره مندی از شبکه اینترنتی ارتباط زنده را برقرار کنیم.

خاطرنشان می سازد برنامه های زنده تلویزیونی صبحگاهی "گون چیخان" و شامگاهی "ائل گلی" همزمان با هفته دفاع مقدس از 3 الی 6 مهرماه سالجاری با حضور هنرمندان شبکه استانی سهند از پارک کوهستان منطقه آزاد ارس در حال اجرا می باشد/س

 

برچسب ها: ارتباط ، ارس ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.