یا رضا... دسته خالی آمدم... دستم به دامان تو ...آخر بر این درآمدم..... محتاج یک نگاه تو.... درود بر تواى هشتمين سپيده - اگر از سايه ساران درود مى پذيرى- باران نيز به اِزاى تو پاك نيست. و بر ما درود - اگر فاصله خويشتن تا تو را ، تنها بتوانيم ديد- اى آفتاب، ما آن سوى ذرّه مانده ايم!

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛  امام علی بن موسی الرضا(ع) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر اکرم می باشد ایشان در سن 35 سالگی عهده دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلاقت خلفای عباسی که دختی و رنج بسیاری را بر امام روا داشتند و سرانجام شامون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند.

*فضیلت زیارت امام رضا(ع)
 امام باقر (ع) از  پیامبر اکرم (ص) نقل می کنند که ايشان فرمودند: پاره ای از پیکر من در خراسان دفن خواهد شد هر گرفتاری که او را زیارت کند خدا ناراحتی او را برطرف می سازد و گناهش را می بخشد.
 امام صادق (ع) فرمودند: مردی از نسل فرزندم موسی ،  قیام خواهد کرد که همتای امیر المومنین(ع)  است و در سرزمین طوس که درخراسان  است  زهر کشته می شود و غریبانه به خاک سپرده می شود که هر که ايشان را زیارت کند خداوند او را همسان کسانی که پیش از پیروزی پیکار کرده باشند،  پاداش خواهد داد.

*کرامت حرم امام رضا(ع)
به دلهای صاف و بی ریای بسیاری از مردم ایران که نگاه میکنی شوق و ارادتی ویژه به حضرت امام رضا علیه السلام ، تنها یادگار شجره طیبه امامت در خاک ایران ، می یابی که این مهر و شوق و ارادت را با دنیا عوض نمی کنند . حرم پر مطهر امام رضا(ع) سرشار از کرامت وعنایت است کرامات هایی که می تواند روح آلوده  هر انسانی را پاک و پاکیزه سازد وعنایاتی که می تواند گره از کار هر انسانی چه کافر باشد چه مسلمان باز کند و چه کسانی که تمام زندگیشان را مدعیون امام رضا (ع) هستند  و  از لطف و کرامتش بهره مند و شفا گرفتند.

زائری بارانی ام آقا به دادم می رسی ؟
بی پناهم ، خسته ام ، تنها ، به دادم می رسی ؟
گر چه آهو نیستم اما پر از دلتنگیم
ضامن چشمان آهوها به دادم می رسی ؟
من دخیل التماسم را به چشمت بسته ام
هشتمین دردانه زهرا به دادم می رسی
 گزارش از مهدي محسني

برچسب ها: رضا ، آهو ، شفا ، پناهم مید هی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار