استاندار در چهارمین روز از برپایی نمایشگاه بین المللی فرش دستباف، از بخش های مختلف این نمایشگاه بویژه غرفه های استان قم بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، پیریایی همچنین در این بازدید با تجار و بازرگانان و فعالان حوزه فرش دستباف دیدار و گفتگو کرد.

وی در جلسه مشترک با حضور محمدباقر علیخانی رئیس مرکز ملی فرش ایران / روسای اتحادیه مختلف فرش استان و مدیران مرتبط در این حوزه / با اشاره به جایگاه تولید فرش دستباف استان در کشور و بویژه فرش ابریشم قم گفت : فرش دستباف استان قم شهرت جهانی دارد که با فراهم شدن زمینه لازم برای توسعه صادرات بخش قابل توجهی از فرش های استان به کشورهای مختلف صادر خواهد شد.

پیریایی با بیان اینکه فرش ابریشم قم در سطح دنیا به دلیل کیفیت رتبه اول را دارد و در کنار استان های تبریز و اصفهان فرش قم نیز یکی از ارکان تولید فرش در کشور است افزود : یکی از مشکلات اساسی در تولید فرش ابریشم موضوع تأمین ارز برای واردات مواد اولیه فرش و بویژه ابریشم به کشور است که باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت گیرد .

استاندار با بیان اینکه احداث نمایشگاه بین المللی قم می تواند مرکزی برای معرفی فرش دستباف ایران و فرش ابریشم استان قم باشد افزود : مرحله اول این نمایشگاه تا یک سال آینده با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

پرداخت تسهیلات بانکی از سوی مرکز ملی فرش در جهت کمک های فنی اعتباری / تأمین نیازهای بافندگان در قالب تسهیلات بانکی و ساخت نمایشگاه بین المللی فرش قم از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود./س

برچسب ها: قم ، استاندار ، فرش ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.