دانشجويان بورسيه مي‌توانند با تاييديه وزارت علوم و بانک مرکزي همچنان ارز مورد نياز خود را با نرخ 1226 تومان تهيه کنند.

مينو کياني راد معاون ارزي بانک مرکزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: رقم قابل پرداخت به دانشجويان بورسيه همان 11500 دلار مي‌باشد که پس از تاييد مدارک آنها از سوي وزارت علوم، ‌تحقيقات و فناوري و تاييد بانک مرکزي به آنها پرداخت مي‌شود.
وي تصريح کرد: اين رقم هيچ تغييري نکرده و دانشجويان بورسيه طبق ضوابط آن را دريافت مي‌کنند./ک

برچسب ها: ارز ، دانشجویان ، بورسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
دانشجوی بورسیه وزارت علوم سال 90
۱۲:۴۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۱
وزارت علوم دانشجویان بورسیه خود را به این صورت بورس می کند که به حسابشان از منابع وزارتخانه ارز همان کشور مقصد را واریز می کند. پس در نتیجه دانشجو هیچگونه نیازی به تبدیل ریال به ارز ندارد چون اینکار توسط وزارت صورت می گیرد.
مشکل به وجود آمده در یک ماه گذشته نداشتن ریال لازم توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برای تبدیل به ارز است. چون که بودجه کافی توسط دولت به وزارتخانه تخصیص داده نشده است.
لطفا گزارشی از عدم تخصیص بودجه به وزارت علوم تهیه کنید.
به علت نداشتن اعتبار، وزارت علوم عملا یک ماهی است که اعزام را متوقف کرده چون می گوید بایستی پول به حساب دانشجویانی که هم اکنون مشغول به تحصیل است واریز کند.
با توجه به اینکه تعداد کلیه دانشجویان بورسیه به 600 نفر نیز نمی رسد جای بسی تاسف است که وزارت علوم از عهده اعزام کمتر از 150 نفر در سال نیز برنمی آید.
همچنین توجه کنید که دانشجویان برای دریافت تایید وزارت علوم برای تحصیل در خارج معمولا بیش از یکسال از عمر و زندگی خود را در این مسیر صرف می کنند و به طور متوسط 10 میلیون تومان در این راه از جیب خود خرج می کنند به امید اینکه در آینده ممکن است جبران شود.
مجددا لطفا یک گزارش از شخص وزیر علوم در این خصوص تهیه کنید. ایشان مسئول به وجود آمدن این وضعیت هستند و نه دکتر مسلمی نایینی.
به اینکه نیز توجه کنید که مسئولین وزارت علوم پشت وضعیت ارزی به وجود آمده پنهان می شوند ولی در واقع مشکل نداشتن بودجه است.
آخرین اخبار