معاون آموزشی دانشگاه علمی كاربردی كشور گفت: آموزش های علمی كاربردی، با توجه به نیازها و ظرفیت های استان ها ارائه می شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
رجبعلی برزویی، در سفر به شهركرد گفت: بر این اساس، در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به زمینه های موجود در صنایع دستی، اولویت برنامه های آموزشی این دانشگاه در زمینه توسعه آموزش های صنایع دستی تمركز یافته است.
وی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به وجود  100هزار بافنده فرش، راه اندازی رشته های صنایع دستی فرش و گلیم بافی،  ‌نمدمالی،  قفل سازی و همچنین جوش صنعتی از اولویت های اصلی است.
وی از مسئولان و دست اندركاران اجرایی استان خواست تا در این زمینه با دانشگاه علمی كاربردی استان همكاری داشته باشند.
برزویی، همچنین تعداد بیكاران تحصیل كرده آموزش عالی را از بیكاران دیپلمه ها بیشتر دانست و افزود: اشتغال در كشور نیازمند آموزش مهارت های شغلی است كه این امر در دانشگاه علمی كاربردی محقق شده است.
وی تعداد دانشجویان درحال تحصیل در این دانشگاه را 460 هزار دانشجو در بیش از 600 رشته تحصیلی ذكر كرد و گفت: هم اكنون940 مركز دانشگاهی علمی كاربردی در كشور فعال است كه از این تعداد بخش قابل توجهی در بخش خصوصی قراردارند.
وی گفت: در دو سال گذشته تمام 200 مجوزی كه برای راه اندازی مركزعلمی كاربردی در سطح كشور صادر شده ، 'مراكز در جوار كار' بوده است.
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور، براي  افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرده است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.