مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، از رها سازی یکصد هزار قطعه بچه ماهی کپور در استخرهای معیشتی ذخیره آب کشاورزی استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،صمدزاده درگفتگو با خبرنگاران گفت: این امر با هدف ارتقا سطح درآمد بهره برداران کشاورزی، استفاده بهینه از منابع موجود آبی در بخش زراعی و باغی و همچنین افزایش تولید محصولات آبزیان با نظارت کارشناسان این مدیریت اجرایی می شود.

وی با اشاره به پرورش ماهیان گرم آبی دراستخرهای معیشتی گفت: این امر می تواند علاوه بر تولید گوشت سفیدو تاثیر گذاری بر مصرف سرانه خانوارهای شهری و روستایی، در ایجاد اشتغال و افزایش چشمگیر درآمد روستائیان نقش عمده ای را ایفا نماید.

وی با اظهار این مطلب که پیش بینی می شود از طریق پرورش ماهیان گرم آبی در استخرهای معیشتی استان، امسال بیش از 300 تن محصول آبزی پروری در استان تولید گردد افزود: کشاورزانی که دارای استخر و متمایل به پرورش ماهی به صورت دو منظوره می باشند. برای ماهیدار نمودن استخرهای خود می توانند به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان متبوع خود مراجعه نمایند.
صمد زاده اظهار امید واری کرد: با توسعه آموزش های عمومی در رابطه با مصرف محصولات دریایی، جایگاه آبزیان در سبد غذایی خانوارها، بیش از پیش افزایش یابد. /س

 

برچسب ها: رهاسازی ، قطعه ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.