رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: خوزستان همواره نگهبان ايران اسلامي بوده و به جرئت مي‌توان گفت نگهبان انقلاب اسلامي در دنياست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛حسن مروتي در نشست خبري با موضوع يادواره تئا‌تر دفاع مقدس ضمن تبريک فرا رسيدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصيلي، اظهار داشت: اهميت نقش دفاعي خوزستان بر همه مشهود است و بيشترين تهديد‌ها عليه جمهوري اسلامي ايران از طريق خوزستان بر کشور وارد مي‌شود.

وي با بيان اينکه خوزستان دين بزرگي بر گردن تمام ايران دارد، تصريح کرد: شايسته است يادواره‌هايي با موضوع دفاع مقدس در خوزستان برگزار شود چراکه بهترين جايي است که نشان دهنده ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس بوده و در جاي جاي آن همه مردم جنگ را لمس کرده‌اند.

رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز با اشاره به توطئه‌هاي دشمن پس از جنگ تحميلي تاکنون در سرتاسر کشور به ويژه خوزستان، گفت: اين استان با وجود مردم پاک و دلسوز و علاقه‌مند به نظام، از شر دشمنان و توطئه آنان مصون بوده و آينده روشن آن تضمين شده است.

مروتي در ادامه نقش دانشگاه شهيد چمران را در دوران جنگ تحميلي تعيين کننده دانست و گفت:

در آن دوران همه امکانات و دانشکده‌هاي مختلف در اختيار جنگ و دفاع مقدس قرار گرفت و هنوز هم آثار جنگ و دفاع بر پيکر اين دانشگاه خودنمايي مي‌کند.

وي تصريح کرد: در دوران دفاع مقدس همه دانشکده‌ها و اساتيد و کارکنان دانشگاه شهيد چمران اهواز درگير جنگ شدند و قلم‌ها را زمين گذاشته و به عرصه دفاع از ميهن خود وارد شدند.

رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز به خاطرات خود از سال‌هاي پاياني جنگ و وضعيت دانشگاه در آن سال‌هاي پرداخت و گفت: هنگامي که در اين دانشگاه پذيرفته شده و وارد شدم، بيش از 500 قبضه توپ جنگي در جاي جاي آن مستقر بود و شبيه يک محل نظامي و پادگان دفاعي بود.

مروتي يادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامي بار‌ها به دانشگاه شهيد چمران به عنوان يکي از مقرهاي جنگ رفت و آمد داشتند و مقر شهيد چمران در اين دانشگاه بوده است.

وي با اشاره به خون‌هايي که در راه دفاع از ميهن در دوران جنگ تحميلي در اين دانشگاه ريخته شده، گفت: اينجا جايي است که بايد با وضو وارد آن شد جايي که آموزش و دفاع مقدس با هم تلفيق شدند و اکنون هم شايسته است با برنامه‌هاي فرهنگي گوشه‌اي از رشادت‌ها و دلاوري‌هاي دوران دفاع مقدس را به نمايش بگذاريم./س
برچسب ها: خوزستان ، نگهبان ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.