شرکت بازرگاني نفتي ويتول، بزرگ‌ترين شرکت تجاري نفت جهان است که علي رغم تحريم هاي غرب يکي از بزرگترين خريداران نفتي ايران است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، رويترز در گزارشي اختصاصي پرده از رابطه تجاري بزرگ‌ترين شرکت بازرگاني نفت جهان با ايران برداشته و اذعان کرد که اين امر نشان‌دهنده بي‌اهميت بودن تحريم‌ها است.

بنا بر اين گزارش،  شرکت ويتول درماه گذشته ، دو ميليون بشکه نفت براي توليد برق از ايران خريداري کرد و آن را به تاجران چيني فروخته است.

 

رويترز  با 10 منبع خريدوفروش، صنعت و حمل و نقل دريايي در جنوب شرق آسيا، چين و خاور ميانه مصاحبه کرده و اين اطلاعات را بدست آورده است، اما سخنگوي ويتول هنوز صحبتي در اين زمينه نکرده است.

باشگاه خبرنگاران در ادامه به نقل از رویترز آورده است:شرکت سويسي ويتول مجبور نيست از تحريم‌هاي اتحاديه اروپايي عليه ايران تبعيت کند،پيش از اين سوئيس اعلام کرده بود که با آمريکا و اتحاديه اروپايي عليه تحريم هاي ايران هم‌کاري نخواهد کرد.

 

بزرگ‌ترين شرکت تجاري نفتي جهان، نفت ايران را اوايل امسال با کمک نفت کش شرکت ملي نفت ايران، از طريق انتقال کشتي به کشتي به مالزي انتقال داده است.

رويترز در پايان گزارش خود مي‌افزايد که ايران با اين روابط تجاري گسترده، تاثير تحريم‌ها را بسيار کم‌رنگ کرده است.

منبع: جام نیوز
برچسب ها: شکست ، تحریمها ، رویترز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار