افزایش انتشار گازهای گلخانه ای همچون دی اکسید کربن، متان، بخار آب و اکسید نیتروژن عواقبی را که مهمترین آن، افزایش دمای کره زمین است را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، با آغاز انقلاب صنعتی در نیمه قرن نوزدهم و افزایش روز به روز نیاز بشر به انرژی و مصرف سوخت های فسیلی نظیر زغال سنگ، نفت و گازهای طبیعی، کره زمین شاهد افزایش گازهای آلاینده ای همچون دی اکسید کربن و متان در جو خود بوده است. بطوریکه در این فاصله زمانی میزان دی اکسید کربن (31 درصد) و متان (151 درصد) موجود در جو زمین به میزان قابل توجه ای افزایش یافته است.

بر اساس تحقیقات انجام شده، افزایش انتشار گازهای گلخانه ای همچون دی اکسید کربن، متان، بخار آب و اکسید نیتروژن عواقبی را که مهمترین آن، افزایش دمای کره زمین است را به دنبال خواهد داشت که در این میان نقش و عملکرد آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی در تولید گازهای گلخانه ای در جهان بسیار مهم است.

گزارش های جدید نشان می دهد ادامه روند كنوني تغييرات آب و هوايي در جهان باعث مي شود بيش از 100 ميليون نفر جان خود را تا سال 2030 از دست بدهند. این گزارش ها در حالي منتشر مي شود كه برخي شواهد نشان مي دهد گروه هاي بين المللي از انجام تعهدات خود براي كاهش دو درجه از دماي زمين تا سال 2010 با شكست روبرو شده اند و علاوه بر اين توليد گازهاي گلخانه هاي عامل گرم شدن كره زمين همچنان ادامه دارد.

هم اكنون سالانه پنج ميليون نفر بر اثر آلودگي هوا، گرسنگي و بيماري هاي ناشي از تغييرات آب و هوايي جان خود را از دست مي دهند و در صورتي كه اوضاع به همين منوال ادامه يابد اين ميزان تا سال 2030 به شش ميليون نفر در سال افزايش خواهد يافت.

البته باز هم مردم فقیر بیشترین آسیب را از این اقدامات کشورهای صنعتی می بینند و بيش از 90 درصد مرگ و ميرها در كشورهاي در حال توسعه اتفاق خواهد افتاد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار