رئیس انجمن حقوق بشر بحرین تاکید کرد: حقوق بشر بحرین به صورتهای گوناگون نقض می‌شود و این حق فعالان عرصه حقوق بشر است که با حضور در ارگانهای بین المللی اقدامات رژیم را فاش کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، یوسف ربیع  درخصوص نقض حقوق بشر در بحرین و فعالیت‌های رژیم حاکم این کشور علیه مخالفان گفت: نشست ژنو محلی برای محک زدن نهادهای جامعه داخلی بحرین بود که توانستند از ابزارهایی که شورای حقوق بشر فراهم می‌کند بهره برداری کنند. نشست ژنو در واقع چالشی برای رژیم حاکم بود.

ربیع تصریح کرد: پیش از این، همه درباره توصیه‌های کمیته شریف بسیونی سخن می‌گفتند و اکنون از این نشست نیز سخن می‌گویند. بنابراین، در ژنو دستاورد جدیدی برای نهادهای مدنی بحرین و مخالفان حاصل شد.

وی گفت: برخی از رسانه‌ها تحولات نشست ژنو را پوشش دادند، در حالی که رسانه‌های وابسته به رژیم حاکم تصاویر وارونه‌ای از تحولات ژنو ارائه می‌کردند که روزنامه الوطن بحرین که به روزنامه دربار معروف است از جمله این رسانه ها بود.

وی درباره تبلیغات رسانه‌ها در بحرین علیه مخالفان سیاسی و حقوق بشر و اینکه آنها را خائن توصیف کرده‌اند و خواستار لغو تابعیت بحرینی آنها شده‌اند گفت: این اقدام این رسانه‌ها مخالف قوانین مجازات در بحرین است زیرا تبلیغات و اقدام روزنامه الوطن ارتکاب جرم و هتک‌ حرمت افراد است. کسانی که تصاویر آنها منتشر شده است باید به دادستانی کل دادخواستی مطرح کنند.

یوسف ربیع گفت: من از این شبکه به دادستان کل بحرین می‌گویم که یکی از اشخاصی هستم که مورد هتک حرمت قرار گرفته ام. از این رو، مستقیماً به دادستانی کل بحرین ارائه دادخواست می‌کنم. مسئله دیگر که حائز اهمیت است این است که این اقدام رسانه‌ها به منزله نادیده گرفتن آزادی بیان برای مخالفان است.

وی افزود: این حق ماست که به عنوان فعالان حقوقی و سیاسی آنچه بخواهیم و در چارچوب آزادی بیان در نشست ژنو بیان کنیم و طرف مخالف نیز می‌تواند آنچه می‌خواهد بگوید.

یوسف ربیع در ادامه درباره اینکه مخالفان فعالیت‌هایی داشته‌اند که در نتیجه، حاکمیت به واکنش نشان دادن روی آورده است و در واقع کنش مخالفان سبب واکنش حاکمیت شده است گفت: فعالیت مخالفان مشروع و مبتنی بر قانون است. ما در یکی از مهم‌ترین ارگان‌های وابسته به سازمان ملل متحد از حق خود که همان استفاده از آزادی بیان بود استفاده کرده ایم. این ارگان سازمان ملل به تقویت حقوق بشر در جهان می‌پردازد.

وی افزود: این حق فعالان حقوق بشر است که در نشست شورای حقوق بشر ژنو حاضر شوند تا اتهام‌ها و تلاش‌های رژیم را فاش کنند که تلاش می‌کند به جهانیان چنین نشان دهد که همچنان به دنبال طرح سیاسی است. حقوق بشر در بحرین به صورت‌های گوناگون نقض می‌شود و این حق فعالان عرصه حقوق بشر است که با حضور در ارگان‌های بین المللی اقدامات رژیم را افشا کنند.
برچسب ها: بحرین ، نقض ، حقوق بشر ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار