264 طرح توسعه بخش کشاورزي در شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری تصويب و به بانک عامل معرفي شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

فرماندار شهرستان شهرکرد در شانزدهمين جلسه کارگروه توسعه بخش كشاورزي اين شهرستان اظهار داشت: برگزاري جلسات مستمر اين كارگروه، فرصتي را فراهم كرده، تا طرح‌هاي توسعه بخش كشاورزي، مصوب و به بانك‌ها ارائه شود و موجب تبديل اين طرح‌ها به كارآفريني و توسعه اشتغال بهتر گردد.
مراد کاظمي، هدف اصلي از برگزاري اين کارگروه را کمک به تقويت و تحکيم بخش کشاورزي با هدف اشتغالزايي عنوان کرد و گفت: کشاورزي به عنوان شغل اصلي مردم در اين منطقه، بايد مورد حمايت جدي واقع گردد.
وی، با تاکيد برجذب تسهيلات بانکي جهت توسعه کشاورزي شهرستان افزود: اجرايي شدن طرحهاي توسعه بخش کشاورزي، علاوه بر ايجاد اشتغال و افزايش توليد، موجب بالا رفتن توان و توليد ملي خواهد شد.
فرماندار و رئيس ستاد اجرايي کارگروه توسعه بخش کشاورزي شهرستان شهرکرد تصريح کرد: تاکنون، پرونده 264 طرح کشاورزي، دامپروري و صنايع وابسته به آن، با اعتباري بالغ بر 660 ميليارد ريال و اشتغال زايي 1468 نفر بررسي و به بانک عامل معرفي شده اند.
وي، از جمله مهمترين طرح هاي تصويب شده در اين کارگروه را، 6 طرح تأمين آب جهت اجراي آبياري تحت فشار در 1200 هکتار از اراضي ملي، 116 طرح احداث و تجهيز واحد هاي دامداري و دامپزشکي، 12 طرح صنايع کشاورزي، 8 طرح احداث و تجهيز واحدهاي گلخانه اي، طرح هاي خريد ادوات مکاتيزه کشاورزي و طرح هاي مشاغل خانگي و ... عنوان کرد.
کاظمي افزود: تصميمات و اقدامات اجرايي در بخش كشاورزي، نبايد تنها به پرداخت تسهيلات و اختصاص اعتبارات محدود شود؛ بلكه بايد اقداماتي كه منجر به افزايش بهره وري و استفاده صحيح از منابع موجود مي شود نيز مورد توجه جدي قرار گيرد.
وي در ادامه تصريح كرد: مهم ترين مسئله در بررسي طرح توسعه كشاورزي آب است و تجميع اراضي و اصلاح شيوه هاي آبياري را از جمله راهكارهاي افزايش بهره وري در بخش كشاورزي عنوان كرد و افزود: لازمه اين موضوع، فرهنگ سازي و تغيير نگرش عمومي نسبت به فعاليت در بخش كشاورزي است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.