حضور "دارين حمزه" بازيگر لبناني با توجه به كارنامه حرفه اي وي در سينماي ايران كذب محض است.

"عليرضا سجادپور" معاون امور فعاليت هاي سينمايي و سمعي و بصري در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص طرح ادعاي استفاده از "دارين حمزه" بازيگر لبناني در سينماي ايران گفت: در چند سال گذشته توليدات مشترك و متعددي بين ايران و به خصوص كشورهاي منطقه از جمله كشور آسياي مركزي و برخي كشورهاي اروپايي به خصوص كشورهاي عرب زبان و تركيه در حال انجام بوده است.
وي افزود: در اين توليدات به طور طبيعي از بازيگران مشترك هم استفاده شده و در برخي توليدات ايراني از بازيگران خارجي نيز استفاده شده كه يكي از آنها "دارين حمزه" است كه در توليدات مطرح سينما خودش را نشان داد.
سجادپور ادامه داد: بعد از اينكه خبر حضور اين بازيگر در فيلم نامناسب و غير اخلاقي قطعي شد به طور طبيعي به تمام سينماگران اطلاع داديم كه اجازه‌ي استفاده از اين بازيگر به اضافه چند بازيگر ديگر در چنين شرايط و سابقه اي را ندارند.
وي تصريح كرد: به طور قطع هر خبري مبني بر بازي "دارين حمزه" در پروژه توليد مشترك و داخلي كذب محض بوده و پايه و اساسي ندارد و اگر هم در ذهن فردي استفاده از اين بازيگر باشد در حين اجرا و اخذ مصوبه اين موضوع رد و جلوي آن گرفته خواهد شد.
سجادپور اظهار داشت: استفاده از بازيگران مطرح خارجي به خصوص كشورهاي منطقه محاسن زيادي دارد كه از جمله بازاريابي بين المللي براي سينماي ايران ايجاد مي‌كند و به طور اصولي يك شيوه است كه در دنيا توليدات مشترك با استفاده از بازيگران مشترك در لوكيشن و قصه هاي مشترك انجام مي شود.
وي در اين باره افزود: توليدات مشترك موجب مي شود وضعيت اقتصادي سينما رونق پيدا كند و همچنين بتواند در بازارهاي منطقه اي و فرا منطقه اي اكران عمومي بگيرد.
وي عنوان كرد: سال گذشته سينماي ايران توانست با استفاده از توليدات مشترك بيش از 15 ميليون دلار برآورد كسب كند كه اين رقم بسيار عالي است و در نيم سال 91 اين رقم به 7 ميليون دلار رسيده است.
وي تصريح كرد: به طور طبيعي استفاده از بازيگران خارجي در ‌آثار امري طبيعي است جز اين مورد كه خود شخص قدر موضوع و موقعيت خود را ندانست و با كاري نابخردانه و غير اخلاقي آينده خود را حتي در كشورش هم خراب كرد.
سجادپور اظهار داشت: غير از "دارين حمزه" بقيه‌ بازيگران كه با ايران همكاري داشتند بازيگران مطرحي هستند و حتي حضورشان در آثار ايراني موجب شد كه از لحاظ فرهنگي تاثير مثبتي بگيرند و برخي از اين بازيگران گرايشات حجاب و مذهبي خوبي پيدا كردند.
وي خاطرنشان كرد: به طور كلي نفس استفاده از بازيگران خارجي و مشترك در آثار مطلب و موضوع خوبي است براي سينماي ايران كه سينماي قدرتمندي در سطح جهان است و نياز به بازار جهاني دارد.
وي افزود: ما به طور دائم در حال رصد هستيم كه اگر به هر دليلي بازيگري به نحوي عمل كرد كه به هيچ وجه در شئونات فرهنگ اسلامي نيست از سينماگران بخواهيم كه همكاري خود را با ‌آنها قطع كنند.
وي در پايان اظهار  داشت: اين موضوع فقط مخصوص بازيگران خارجي نيست و اگر هم از بازيگران داخلي فردي شئونات را به طور جدي زير پا بگذارد در حد لازم از حضورش در پروژه ها جلوگيري خواهيم كرد.
گفتني است؛ "دارين حمزه" پس از بازي در فيلم هاي سينمايي شكارچي شنبه و كتاب قانون به بازي در فيلمي غير اخلاقي در لبنان پرداخت كه حتي اين فيلم در كشور سازنده‌ي خود نيز اجازه اكران نگرفت./ص

برچسب ها: دارین ، حمزه ، فیلم ، کتاب ، قانون ، دفاع ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار