چند روزي است که اتاق مبادلات ارزی در ایران راه اندازی شده است، در این اتاق،ارز به واردکنندگان با قیمتی 2 درصد ارزانتر از بازار فروخته می شود همچنين کليه واردکنندگان کالاهاي اساسي در اتاق مبادلات ارزي، ارز را با نرخ 1226 مي توانند دريافت مي کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ در همين راستا خانم کياني راد معاون ارزي بانک مرکزي امشب ساعت 22:45 دقيقه ميهمان گفتگوي ويژه خبري شبکه دو سيما خواهند بود تا علاوه بر بررسي تحولات اخير بازار ارز کشور به سوالات و ابهامات شما در خصوص طرح هاي جديد ارزي پاسخ دهند.

شما مي توانيد سوالات و ابهامات خود را در رابطه با طرح هاي جديد ارزي در بخش نظرات واقع در انتهاي همين صفحه براي ما ارسال کنيد تا معاون ارزي بانک مرکزي به آنها پاسخ دهند./س

برچسب ها: بازار ، ارز ، نرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
sara
۲۰:۵۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
سلام
با توجه به بروز مشکلات عدیده برای دانشجویان خارج از کشور در تامین ارز مورده نیاز خود و با توجه به اینکه این عده از قشر مظلوم جامه تحصیل خود را بر مبنای دلار ۱۱۰۰ تومانی ( قیمت آزاد دلار در تاریخ شروع تحصیل ) مدیریت کرده بودند ، خواهشمندیم همکاری لازم با این قشر فقیر و جویای علم که ۸۰ % آنها در تحصیلات تکمیلی خود را سپری میکنند و با توجه به اظهارات وزیره علوم مبنی بر عدم وجود امکانات کافی برای تحصیل آنها در داخل کشور، انجام شود .
Iran (Islamic Republic of)
يک وارد کننده
۲۰:۵۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
ترکيب چه کالاهايي موفق به دريافت ارز از مرکز مبادلات ارزي شده اند در اين مورد توضيح بدين؟
Malaysia
شهرزاد سلطانی
۲۰:۴۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
با سلام فراوان خدمت سرکار خانم کیانی راد
این جانب به نمایندگی از طرف جامعه ی دانشجویان غیر بورسیه ی خارج از کشور از شما تقاضا میکنم فکری به حال این جمعیت از همه جا ناامید بکنید. اگر نرخ ارز دانشجویی که تا کنون هم به سادگی در دسترس نبود بالا برود و یا به کلی قطع شود ما چه کنیم؟ هزاران دانشجو دور از خانواده هایشان این روزها خواب و خوراک ندارند و در بلاتکلیفی معلقند. عده ی زیادی حتی به فکر ترک تحصیل افتاده اند. نابودی آینده ی نسل ما چه سودی برای میهنمان دارد؟ از شما قلبا تقاضا میکنم از ما حمایت کمید. ما جز شما امید دیگری نداریم.
با تشکر فراوان
یک دانشجوی غیر بورسیه ی خارج از کشور
United States of America
حسین منافی
۲۰:۴۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
سلام

به والله زندگی ما داره پاچیده میشه توی این دیار غربت .
چرا اخه هیچ کس به فکر ماها نیست .
اخر چرا مسعولین این حقیقت رو در نظر نمیگیرند که ما اگر رفتیم خارج با دلار 1100 تومانی رفتیم . دندمون نرم باید دلار 1100 تومانی میخریدیم تا پایان تحصیلمون . اما از کجا باید این علم غیب و می اوردیم که ظرف مدت 5 ماه دلار 1100 تومانی میشه27000 تومان . اخه چرا ما باید قربانی این وضعیت بشیم .
به والله در تمام دنیا حد اکثر تسحیلات رو برای دانشجویانشون در نظر میگیرند .
شما رو به خدا به این خانوم محترم مشکل ما رو بفهمونید .
استرس دیگه زندگی ما رو متلاشی کرده .
من هنوز نتونستم برای ترم بعد ثبت نام کنم چون واقعا در توانم نیست با دلار ازاد ادامه بدم . توایران هم که رشته من نیست باید تمام اینده ام متلاسی بشه .
شما رو به خدا صدای مارو به گوش این حضرات برسونید.
Iran (Islamic Republic of)
soroush
۲۰:۴۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
ba salam va arz khaste nabashid ba tavajoh be eftetahe otaghe arzi va estefadeie vared konandegan az arz ba nerkh kamtar chera ma har rooz shahede afzaieshe nerkhe arz azad hastim?
Iran (Islamic Republic of)
مهدی کمایی
۲۰:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
با سلام
به نظر میاد قیمت دلار حداقل به 3000 تومان خواهد رسید آیا هیچ به مردم فکر می کنید؟ به اینکه چندین برابر فقیر شده ایم. مهم برای شما تثبیت قیمت است چرا اینقدر بازی در میاورید بگویید 3000 تومان خلاص.
Hungary
Mina
۲۰:۳۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
با سلام

ممنون میشم از ایشون بپرسید که در بخشنامه بانک مرکزی به یک شاخه بسیار بزرگ بطور مشخص اشاره نشده اگر لطف کنن بگن دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج کشور که بورسیه نیستن به چه نرخی ارز میتون دریافت کنن؟

خبر‌های بسیار ضّد و نقیضی در مورد ارز دانشجویی به گوش میرسه.

امیدوارم که ارز دانشجویی با همه دردسری که برای گرفتنش وجود داره قطع نشه.

با تشکر از لطفتون
Hungary
Mina
۲۰:۳۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
با سلام

ممنون میشم از ایشون بپرسید که در بخشنامه بانک مرکزی به یک شاخه بسیار بزرگ بطور مشخص اشاره نشده اگر لطف کنن بگن دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج کشور که بورسیه نیستن به چه نرخی ارز میتون دریافت کنن؟

خبر‌های بسیار ضّد و نقیضی در مورد ارز دانشجویی به گوش میرسه.

امیدوارم که ارز دانشجویی با همه دردسری که برای گرفتنش وجود داره قطع نشه.

با تشکر از لطفتون
Iran (Islamic Republic of)
يک وارد کننده
۲۰:۲۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
ترکيب چه کالاهايي موفق به دريافت ارز از مرکز مبادلات ارزي شده اند در اين مورد توضيح بدين؟
Iran (Islamic Republic of)
دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور
۲۰:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
موضوع: مشکلات در زمینه پرداخت ارز دانشجویی در بانک‌ها و لزوم اتخاذ سیاست‌های مناسب در این زمینه از سوی بانک مرکزی

حضور محترم معاونت ارزی بانک مرکزی
سرکار خانم مینو کیانی راد

با سلام،

احتراما همانگونه که مستحضر هستید چندی است که مشکلات عدیده‌ای در زمینه پرداخت ارز دانشجویی به دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور ایجاد شده است و اگر چه وزارت علوم همچنان به ارائه معرفی‌نامه‌های ارز دانشجویی مبادرت می‌ورزد و بانک مرکزی نیز تاکنون با صدور بخشنامه‌های مختلف در این زمینه به بانک‌های زیر مجموعه تا حد زیادی ملزومات قانونی برای پرداخت ارز دانشجویی را فراهم نموده است که از این بابت جای تشکر بسیار دارد، با این حال متاسفانه همچنان ملزومات اجرایی این مهم در بانک‌های زیر مجموعه به شکل قابل قبولی فراهم نشده و بیشتر بانک‌ها به طرق مختلف از قبیل ارائه بخشنامه‌های داخلی در زمینه عدم اختصاص ارز دانشجویی یا بیان اینکه فعلا ارز نداریم و موارد مشابه دیگر به نوعی وقعی به بخشنامه‌های بانک مرکزی نگذاشته و با نادیده گرفتن آنها باعث سرگردانی دانشجویان در بانک‌ها و نگرانی خانواده‌های بسیاری شده‌اند.

از آنجاییکه این عدم هماهنگی‌ها در دریافت این نوع ارز، مشکلات بسیار زیادی را برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در خارج از کشور خواهد داشت که با هزار امید و آرزو و بر مبنای ارز مرجع به فکر ادامه تحصیل هستند از آن معاونت محترم خواهشمندیم تا همچون گذشته حامی دانشجویان بوده و با اتخاذ سیاست‌های مقتضی، زمینه تحصیل در پرداخت ارز دانشجویی در بانک‌های زیر مجموعه را برای آنها فراهم آورند.

همه اینها در حالی است که طبق آمار وزارت علوم از آبانماه سال 90 تاکنون حدود 43 هزار نفر در سامانه نشا ثبت نام کرده‌اند که آن وزارتخانه پس ار احراز دانشجو بودن آنها اقدام به صدور معرفی‌نامه می‌نماید و بانک مرکزی به طور متوسط نیازمند بودجه‌ای در حدود 200 میلیون دلار در سال برای پرداخت ارز دانشجویی به آنها می‌باشد که بخش کوچکی از منابع ارزی بانک مرکزی را به خود اختصاص خواهد داد ولی در عین حال مشکلات تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در خارج را مرتفع خواهد ساخت.

این دانشجویان پیشاپیش از تلاش‌های شبانه‌روزی آن معاونت محترم برای سیاست‌گذاری در زمینه امور ارزی بانک مرکزی قدردانی نموده و آرزومندند با مساعدت‌های آن معاونت محترم، زمینه‌های اعتلای هر چه بیشتر این مرز و بوم در عرصه علم و دانش بیش از پیش فراهم شود.

دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور

3 مهرماه 1391
Iran (Islamic Republic of)
قاسم کریم نژاد
۲۰:۱۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
خدمت سرکار خانم کياني راد
معاون محترم ارزي بانک مرکزي
با سلام و احترام و عرض خسته نباشید، پیشنهاد می شود برای برون رفت از وضعیت فعلی و رفع مشکل بانک مرکزی در تبدیل دلار به ریال برای تامین مبلغ ریالی یارانه ها، از ماه آینده یارانه ها به صورت دلار به مردم پرداخت شود. در این صورت: 1- از خروج بی جهت ارز از کشور جلوگیری می شود 2- از تحریک وارد کنندگان به واردات کالاهای خارجی جلوگیری شده و تولید داخلی تقویت می گردد. 3- بازار آزاد از دلار اشباع شده و قیمت ارز و طلا کاهش می یابد. 4- افزایش نرخ ارز در آینده نه چندان دور باعث تحریک قاچاقچیان بنزین و گازوئیل خواهد شد و لذا با اجرای طرح پیشنهادی بنده، از این پدیده نیز به خودی خود جلوگیری می گردد. 5- مهمتر از همه اینکه تورم حداقل 20 درصد کاهش می یابد.
با احترام
دکتر قاسم کریم نژاد - عضو هیات علمی دانشگاه
Netherlands
ساسان
۱۹:۵۰ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
ایا با بالا رفتن ارز در بازار ورسیدن به عددهای نجومی باز مبنای قیمت گذاری 2درصد زیر قیمت بازار است اگر این چنین است که در یکی دو روز اینده این حباب به 3 هزار تومان میرسد چون با دقت به این که امروز بازار به بالا رفتن ارز اتاق واکنش نشان داد و با افزایش 4درصدی همراه بود یعنی فردا قیمت اتاق عملا 4درصد بالاتر از قیمت امروز خواهد بود ولی اگر رویه اتاق کاهشی باشد متناوبا بازار کاهش خواهد یافت رویه که در حال حاضر در پیش رویه اتاق است اتاق را تحت تاثیر بازار قرار داده و این بازار است که قیمت اتاق را مشخص میکند نه اتاق قیمت بازار این رویه اینده جالبی را پیش رو ندارد اتاق که نباید زیر مجموعه بازار شود
Iran (Islamic Republic of)
sabaghi
۱۸:۲۵ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
chera ba vojode in raveshe jadid bazham dolar dar in hafte geran shode ?
Iran (Islamic Republic of)
sabaghi
۱۸:۲۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
chera dolar ba gheymate 2% zire bazar be hame dadeh nemishe kasi ?in ke dige ranti nadare va mitone bazaro aram kone
Iran (Islamic Republic of)
میثم احمدی
۱۸:۱۷ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
با سلام ...
میخواستم بدونم که چرا این روزها بازار ارز دائم و لحظه ای دچار نوسانات عجیبی شده و چندمدت دیگر این قیمت ها ثابت و شکسته میشود (بخصوص دلار) ؟؟؟ با تشکر ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
با سلام
خواهشمند است موارد زير را مطرح نماييد:
1- طبق وعده هاي مطرح شده چرا ارز مسافرتي عرضه نمي شود؟آيا 1000 يا 2000 دلار كه براي يك مسافر در طول سال در نظر گرفته شده خيلي زياد است؟ اگر اين ارز ارائه شود با اينكه مبلغ خيلي كمي است . در بازار به شدت تاثير مي گذارد.
2- چرا كسي كه حساب ارزي باز مي كند و اسكناس ارز واريز مي كند موقع برداشت بانك اسكناس نمي دهد و مي گويد معادل بانكي (1226) محاسبه مي شود و ژرداخت مي گردد.
به نظر بنده تا اسكناس تحويل بازار و مردم نگردد بازار ارز آرام نمي شود.
Iran (Islamic Republic of)
آرش نقدم
۱۷:۵۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۱
ما وارد کننده تجهیزات پزشکی می باشیم و در گروه کالایی دوم قرار گرفته و با ثبت سفارش خود 10% از مبلغ پروفرما را به فروشنده جهت تولید کالا ارسال کرده ایم حال با تغییرات انجام شده هیچ بانکی قادر به پرداخت تتمه مبلغ نمی باشد ، هزاران بار به وزراتخانه های مختلف مراجعه کرده ایم و پاسخی نگرفته ایم و در نهایت بانک مرکزی یک جواب به ما داد ، امضای شخص وزیر یا معاون آن آقای دکتر شیبانی برروی مدارک حال بسیار جالب است که این مدارک یکبار در تجهیزات پزشکی تایید شده و اصلا این اشخاص در معاونت های دارو مشغول به کار هsتند آیا به نظر شما این عمل بانک مرکزی در واقعیت به معنای سنگ انداختن جهت عدم پرداخت ارز مرجع حتی به این دو گروه نیز نمی باشد، در حال حاضر تنها چند شرکت دولتی قادر به انجام این کار می باشند و کلیه شرکت های خصوصی امکان اخد امضای شخص وزیر را ندارند ، خواهشمند است کمی این دو گروه را جهت اخد ارز مرجع از بانک مرکزی که در حال حاضر تنها در حد حرف است راهنمایی فرمایید و یا در صورت وجود شرایطی که امکان پرداخت این ارز را هم ندارید کاملا اطلاع رسانی بفرمایید تا حداقل افراد متوجه شوند که اگر امکان واردات با این ارز را ندارند اقلام خود را به 2 تا 3 برابر افزایش داده و از ارز آزاد استفاده نمایند.!!!!!!!!!
آخرین اخبار