عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اينكه از 290 كرسي مجلس شوراي اسلامي تنها 9 كرسي به نمايندگان زن اختصاص يافته است، گفت: هنوز به آن نقطه نرسيده‌ايم كه زنان توانسته باشند در سطح كانديداتوري رياست جمهوري مطرح شوند.

طيبه يزدي عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: به نظر مي‌رسد آنچه در قانون انتخابات رياست جمهوري با عنوان "رجال سياسي" آمده است، شامل همه انسان‌هاست و به جنسيت اشاره ندارد؛ در قرآن هم كه اشاره به رجال مي‌شود خطاب به عموم مردم است.

وي افزود: اگر خانم‌هايي كه در سطح رياست جمهوري قابليت و توانايي ايفاي نقش دارند،‌ داشتيم، ضرورت اصلاح قانون احساس مي‌شد؛ در حال حاضر با اينكه خانم‌هاي متبحري در سطح وزارتخانه‌ها داريم و موفق هم بوده‌اند، اما هنوز به آن نقطه نرسيده‌ايم كه زنان توانسته باشند در سطح كانديداتوري رياست جمهوري مطرح شوند.

يزدي با بيان اينكه جامعه هنوز ظرفيت پذيرش بانوان به عنوان رئيس جمهور را ندارد و از 290 كرسي مجلس شوراي اسلامي تنها 9 كرسي به نمايندگان زن اختصاص يافته، گفت: اگر رويكرد آحاد مردم جامعه به اين سمت برود كه يك زن توانمند و متخصص مي‌تواند به عنوان رئيس جمهور به اندازه مردان و حتي بيشتر از آنان قابليت داشته باشد، آنگاه اصلاح قانون مي‌تواند نتيجه بخش باشد.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: اما به طور كلي اينكه قانون، اصلاحيه بخورد و تلاش شود، رجال سياسي اعم از زن و مردي كه كارآمد و توانمند هستند، بتوانند در عرصه سياسي به كار گرفته شوند بسيار خوب است.

وي درباره معرفي كابينه احتمالي رياست جمهوري در كنار معرفي نامزدهاي انتخابات، عنوان كرد: شايد بتوان اين موضوع را در قالب يك مدل مطرح كرد، اما عملا تحقق پيدا نمي‌كند؛ چرا كه انتخاب كابينه مشروط به راي اعتماد مجلس شوراي اسلامي است و اعلام پيش از موعد آن نمي‌تواند به انتخاب بهتر كمك كند.

يزدي با تاكيد بر اينكه انتخاب رئيس جمهور بايد بر مبناي ملاك‌هايي چون كارآمدي،‌ دورانديشي، استفاده از خرد جمعي و توانايي رفع مشكلات مردم صورت گيرد، گفت: متاسفانه مردم براي مسائل پيش پا افتاده و روزمره وقت زيادي مي‌گذارند اما براي موضوع مهمي چون انتخاب رئيس جمهور كه مي‌تواند در سرنوشت آنها و نسل‌هاي بعدي تاثيرگذار باشد احساسي تصميم مي‌گيرند و آنچنان كه بايد وقت و دقت لازم را صرف نمي‌كنند؛‌ اين مسئله يك آسيب اجتماعي‌ است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: یزدی ، موتلفه ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار