احزاب و گروه‌های منتقدان نظام حاکم سوریه امروز برای برون‌ رفت از بحران این کشور به دور از دخالت‌های بیگانه در دمشق تشکیل جلسه دادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون الميادين؛ در آغاز اين نشست "عادل نعيسة" يکي از اعضاي حزب "آزادي و تغيير" با بي فايده خواندن درگيري ها در سوريه خواستار آغاز گفتگوها بين طرفين درگير در اين کشور شد.
وي همچنين از احزاب مخالف سوري و مقامات اين کشور خواست که به خاطر آينده سوريه با يکديگر گفتگو کنند.
سفير روسيه نيز در اين نشست برگزاري آن را در جهت پايان کشتار و خشونت ها دانست و تأکيد کرد کشورش تمام تلاش خود را براي ايجاد آشتي ملي در سوريه به کار خواهد بست.
وي در پايان سخنانش خواستار آغاز فوري گفتگوها بين مقامات دولتي سوريه و احزاب مخالف در اين کشور شد.




" محمدرضا رئوف شيباني" سفير ايران در سوريه نيز در اين نشست با بيان اينکه گفتگو و ديپلماسي بهترين گزينه براي پايان دادن به خشونت ها در سوريه است افزود خشونت ها به افزايش بحران در سوريه منجر شده و با محکوم کردن انفجارهاي اخير در اين کشور ايجاد دموکراسي با زور اسلحه را غيرممکن دانست.
سفير چين نيز در ادامه اين نشست اوضاع جاري در سوريه را پيچيده دانست و بر صلح و برگزاري گفتگو بين طرفين درگير در سوريه تأکيد کرد.
وي افزود موضع چين در قبال مسائل سوريه سياسي نيست و کشورش براي ايجاد آرامش در اين کشور تلاش خواهد کرد.
سفير چين در سوريه در پايان سخنان خود با ابراز اميدواري در خصوص پيگيري گفتگوها ، از حمايت همه جانبه از مأموريت اخضر ابراهيمي در سوريه سخن گفت.
 "قدري جميل" معاون نخست وزير سوريه اعلام کرد: ورود وي و حزبش به دولت کنوني به معناي اين نيست که ديگر بخشي از منتقدان دولت نيستند. جميل گفت: ما از وارد شدن به کابينه حاکم پشيمان نيستيم و همواره به عنوان مدافع منافع ملت سوريه خواهيم بود و گواه بر آن نيز تشکيل وزارت آشتي ملي براساس پيشنهاد ما بود.
گفتني است، بیش از 30 حزب و گروه سیاسی ملی سوریه امروز برای بررسی تحولات سوریه و تلاش برای برون‌رفت از بحران این کشور کنفرانسی با عنوان  "نشست مخالفان ملی" تشکیل داده‌اند.احزاب ملی‌گرا، چپگرا، قومی و دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی منتقد نظام حاکم سوریه امروز با برگزاری این کنفرانس برای بررسی اوضاع تلاش می‌کنند.

برچسب ها: دمشق ، سوریه ، مخالفان ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار