عضو هیئت انتخاب نمایش خیابانی تاکید کرد : نگاه تخصصی بخش تئاتر خیابانی مستلزم توجه به مخاطبان کودک است.


 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مجید امرایی، عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گفت:با توجه به نگاه تخصصی جشنواره امسال به تئاتر کودک و نوجوان ، بیشتر آثار در حوزه نمایش خیابانی مربوط به گروه سنی کودک بود با این حال چون امسال برای نخستین بار نمایش‌های این دو گروه سنی از هم جدا و نمایش خیابانی هم به جشنواره اضافه شده بود نمی‌توان انتظار زیادی داشت، اما در دوره‌های بعد با نگاه تخصصی‌تری می‌توان این بخش‌ها را دنبال کرد.
وی درباره سطح کیفی آثار این بخش گفت :آثاری که انتخاب شدند درمقایسه با هم پذیرفته شدند و نمایش های منتخب درمقایسه با دیگر نمایش ها سطح کیفی بالاتری داشتند.
این فعال تئاتر خیابانی با بیان اینکه  نمایش‌های کودک و نوجوان در بخش خیابانی از سطح مطلوبی برخوردار بودند افزود: یکی از حسن های جشنواره امسال این است که بخش تئاتر خیابانی هم به دیگر بخش های جشنواره اضافه شد و این کار فقط با تعامل مدیران جشنواره با دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای  نمایشی صورت گرفت و به علت محدودیت سالن‌های نمایشی تئاتر خیابانی ظرفیت بالایی برای به اجرا درآوردن نمایش های مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان را دارد.
امرایی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره آغاز خوبی برای تولید تئاتر خیابانی کودک و نوجوان باشد و در دوره‌های بعد جشنواره امکانات بیشتری در فضاهای مختلف مانند مدارس برای اجرای نمایش خیابانی کودک و نوجوان فراهم شود.
به گفته این فعال نمایش خیابانی 25 درصد آثاری که در دفتر تولید تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی تولید می‌شود برای مخاطب کودک و نوجوان است که برگزاری جشنواره می‌تواند عاملی برای افزایش این تولیدات باشد.
امرایی از اهالی نمایش کودک و نوجوان خواست ، نمایش‌های خیابانی خود را برای اجرای عمومی به این دفتر معرفی کنند و درصورتی که مقالات تالیفی و پژوهشی هم در این زمینه دارند می‌توانند برای انتشار آن ها از طریق دفتر تئاتر خیابانی اقدام کنند.  
نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 22 مهر در همدان برگزار می شود./س
برچسب ها: عضو ، نمایش ، خیابانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.